۰
plusresetminus

9معلم ایرانی توسط دولت امارات بازداشت شدند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
پلیس امارات ۹ معلم ایرانی که برای تدریس در مدارس ایرانی این کشور اعزام شده بودند را با وضعیت نامناسبی بازداشت کرد، اما به گفته رئیس مرکز امور بین‌الملل آموزش و پرورش این معلمان تا فردا آزاد خواهند شد.
به گزارش حافظ نیوز، معلمان ایرانی بسیاری هستند که برای انجام مأموریت و تدریس به مدارس ایرانی خارج از کشور اعزام می‌شوند و بدون هیچ مشکلی مشغول انجام وظایف خود هستند.

اما روز چهارشنبه گذشته دولت امارات 9 نفر از معلمان اعزامی به مدارس ایرانی را به علت وجود مشکلاتی در خصوص روادید بازداشت کرد.

ظاهراً پلیس امارات با وضعیت بسیار نامطلوب با دستبند این تعداد از معلمان را دستگیر کرده است که سفارت کشورمان در امارات و وزارت آموزش و پرورش هم از دقایق ابتدایی پیگیر آزادی این معلمان هستند.

خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تعدادی از معلمان ایرانی در امارات بازداشت شده‌اند؟»، اظهار داشت: بله، 9 نفر از معلمان ایرانی در امارات بازداشت شده‌اند.

بابالو افزود: دلیل این موضوع مشخص نیست و چند سالی است که معلمان با ویزای مربوط به دبی مشغول تدریس در مدارس ایرانی هستند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هر چه زودتر مشکل مرتفع شود، گفت: تا فردا دوشنبه حتما این تعداد از معلمان آزاد خواهند شد.
کد مطلب : ۱۱۳۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما