جشنواره گردشگری انار شهر ایج در استهبان برگزار شد

خبرگزاری ايسنا , 22 مهر 1394 ساعت 8:05

نخستین جشنواره‌ی گردشگری انار در شهر ایج از توابع شهرستان استهبان استان فارس برگزار شد.


به گزارش حافظ نیوز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در حاشیه این جشنواره گفت: احداث باغ‌های فنی انار و توسعه‌ی انارکاری در سطح استان در سال‌های اخیر به‌علت سودآوری این باغ‌ها و خشکسالی‌ها، مورد استقبال باغداران قرار گرفته است.

«محمدمهدی قاسمی» در نخستین جشنواره‌ی گردشگری انار گفت: امسال از 24 هزار و 547 هکتار سطح زیرکشت باغ‌های انار در فارس حدود 250 هزار تن انار برداشت می‌شود.

وی گفت: عمده رقم انارهای استان، شامل ارقام رباب پوست قرمز طعم ملس است که جزو ارقام صادراتی به کشورهای آسیای شرقی و آسیای میانه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در 15 شهرستان استان انار تولید می‌شود که عمده ارقام انار استان شامل بریت، رباب، شیرین شه وار، فاروق، اتابکی، کدرو و میخوش است که با توجه به خواص درمانی آن، امروزه مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا است.

قاسمی با بیان این‌که با مدیریت صحیح در بخش صادرات می‌توان تا 45 درصد محصول انار فارس را به دیگر کشورها صادر کرد، گفت: استعداد بالقوه انار در زمینه‌ی تهیه‌ی انواع فرآورده‌های دارویی، صنعتی و غذایی، سرآمد سایر محصولات باغبانی بوده که این امر مزیت نسبی زیاد این محصول را نشان می‌دهد و در صورت فرآوری انار ارزش افزوده آن سه برابر می‌شود.

وی لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای تولید و صادرات این محصولات را ضروری دانست و گفت: به‌علت مزیت نسبی و قدرت رقابت‌پذیری مناسب محصول، توسعه کشت انار در استان فارس توصیه می‌شود، اما پیش از آن توجه به بازاریابی محصول در بازارهای خارج از کشور و معرفی آن به بازارهای خارجی می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت این توصیه باشد.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره مردمی انار با حضور معاون وزیر در امور زراعت، مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، ریاست و معاونان سازمان جهاد کشاورزی فارس و مقامات در شهر ایج استهبان برگزار شد.


کد مطلب: 11338

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11338/جشنواره-گردشگری-انار-شهر-ایج-استهبان-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir