۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از همایش «پرچمداران عاشورایی» در شیراز؛

خطر نفوذ دشمن؛ از دیده‌بانی‌های رهبر معظم انقلاب/ گسترش فرهنگ عاشورا به معنای صدور انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۸
آیت‌الله ایمانی گفت: یکی از آن دیده‌بانی‌ها و رصدهای رهبر معظم انقلاب که تقریباً از آغاز سال تا به امروز دائم مورد توجه است، خطر نفوذ دشمن است.
فرهنگ عاشورا
فرهنگ عاشورا
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش «پرچمداران عاشورا» که با حضور مبلغان و ائمه جماعات مساجد استان فارس در سالن امام علی(ع) سپاه فجر فارس در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: این محافل و مجالس و دهه محرم و احیای ارزش‌ها همه برای این است که ولو یک نفر از دامن گناه نجات یابد و در این صورت بالاترین خدمت را داشته‌ایم.

 رهبر معظم انقلاب واقعاً دیده‌بانی دقیق، عمیق، بصیر و هوشیار هستند

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب یک دیده‌بان است که مسائل مختلف کشور را رصد می‌کند، گفت: معظم‌له واقعاً دیده‌بانی دقیق، عمیق، بصیر و هوشیار هستند و تمام مطالبی که بر دیگران مخفی مانده است را می‌بینند و این نکته مربوط به امروز نیست و سال‌هاست که این ویژگی در رهبر معظم انقلاب ملاحظه شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه معظم‌له در جنگ فرهنگی کلماتی داشتند که باید آن‌ها را مرور کنیم، گفت: این دیده‌بانی به شهادت دوست و دشمن در همه زمینه‌هاست یعنی دشمنان خونین این انقلاب معتقدند که تداوم این انقلاب، گسترش نهضت اسلامی این مملکت در منطقه و جایگاه بلند این کشور در جهان و امنیت داخل کشور به برکت این رصد و دیده‌بانی معظم‌له است.

امام‌جمعه شیراز با یادآوری اینکه غفلت‌های زیادی از دولت‌های مختلف حتی در مسائل اساسی و کلان جامعه وجود داشته است، گفت: اگر این دیده‌بانی نبود یکی از این غفلت‌ها به تنهایی کفایت می‌کرد که کشور را نابود کند.

یکی از آن دیده‌بانی‌ها و رصدهای رهبر معظم انقلاب که تقریباً از آغاز سال تا به امروز دائم مورد توجه است، خطر نفوذ دشمن است

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: یکی از آن دیده‌بانی‌ها و رصدهای رهبر معظم انقلاب که تقریباً از آغاز سال تا به امروز دائم مورد توجه است، خطر نفوذ دشمن است؛ تمام اتاق‌های فکر استکبار جهانی و اندیشکده‌ها همه به این نتیجه رسیده اند که هر راهی رفتند به نتیجه نرسیدند لذا تلاش می‌کنند تا از طرق دیگر نفوذ کنند که این راه نفوذ باقی مانده است و مربوط به اکنون نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان برای ایران نقشه‌ 2025 را کشیده‌اند و قاعده آن‌ها بر پایه صبر و انتظار است، این انتظار را همان 10 یا 15 سالی دانست که در برجام پیش‌بینی شده است و افزود: قطعاً در این مدت لبخند‌ها بیشتر شده و گشایش زیادتری خواهد شد و به ظاهر تحریم‌ها متوقف می‌شود اما دریچه‌های نفوذ دشمنان به اشکال مختلف باز می‌شود که باید ما در این زمینه بسیار هوشیار باشیم و ببینیم دیده‌بان کجا را بیان می‌کند و نقطه آسیب را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دیده بان امروز ما با اصرار می‌گوید که خطر نفوذ دشمنان وجود دارد، گفت: یعنی نخبگان ما آمریکایی می‌فهمند و فکرشان فکر آمریکایی می‌شود و بدون اینکه خود بدانند معنای نفوذ این است؛ چرا که نفوذ ابزار نظامی و درگیری ندارد و مانند موریانه است و زیرپای انسان رشد و در تمام ابعاد پایه‌های ساختمان نفوذ کرده و همه را نابود می‌کند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: اگر ما سربازان این جبهه هوشیارانه به این مسئله نفوذ توجه و مصداق‌ها را پیدا نکنیم و نشانه را در عمل نبینیم، قافیه را خواهیم باخت لذا باید به گوش به فرمان ولی امر خود باشیم و همچنین نباید از قلم‌زنی‌هایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه انجام می شود، غافل بود.

وی گفت:‌ این تکلیف امروز ماست و سنتی است که امروز ما باید به آن به عنوان یک سنت غلط اجتماعی مبارزه کنیم و همان نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

امام‌جمعه شیراز به بیان نکاتی راجع به سوگواری‌های حسینی پرداخت و گفت: عزاداری امام حسین(ع) باید امروز زنده باشد یعنی مربوط به امروز است و باید درد امروز جامعه را جواب دهد لذا امکاناتی که در این ایام به برکت خون امام حسین(ع) در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد، باید در این راستا استفاده شوند.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس ضمن انتقاد از کم‌کاری‌های انجام شده در خصوص انقلاب گفت: در رابطه با شناخت انقلاب و همچنین علت دشمنی آمریکا با ملت ایران کم‌کاری‌هایی وجود دارد.

وی با طرح این سئوال که اساس انقلاب ما برای چه بود؟ به بیان نکاتی درباره قیام امام خمینی(ره) در سال 43 بعد از تصویب قانون کاپیتولاسیون پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) در سخنرانی خود در اعتراض به تصویب این قانون فرمودند علمای کشور به داد اسلام برسید زیرا اسلام در خطر است.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه امام خمینی(ره) دو نکته را در این سخنرانی مدنظر قرار دادند، گفت: در این سخنرانی هم انگیزه امام از این حرکت دفاع از دین و ارزش‌ها و اسلام بیان شد و هم مبارزه با آمریکا و ایستادگی در مقابل آن‌ها تبیین شد و همین سخنرانی موجب تبعید ایشان از ایران شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با یادآوری اینکه در زمان حکومت شاهنشاهی،‌ قدرت در ایران به دست آمریکا بود، گفت: سقوط حکومت شاه ایران یعنی سقوط آقایی آمریکا در کشور ما لذا از آن روز تاکنون آمریکایی‌ها تلاش دارند تا این قدرت را برگردانند.

وی با تصریح اینکه از بعد ازپیروزی انقلاب پروژه‌های متعددی در این راستا شکل گرفت، گفت: امروز هم دشمن دنبال این نفوذ است برای اینکه بتواند این قدرت را در ایران پیدا کند البته دامنه نفوذ آن‌ها متعدد است از دولت موقت انقلاب آغاز شده و تا امروز هم ادامه دارد و تلاش می‌کند تا در بدنه نظام نفوذ کند.

امروز فرهنگ عاشورا در کشورهای منطقه رو به گسترش است

حجت‌الاسلام شیرازی با تأکید بر اینکه قطعاً دشمن به اهداف خود نمی‌رسد، گفت: آنان 37 سال است که تلاش می‌کنند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند و امروز نیز تلاش می‌کنند و در این راستا مهره‌چینی هم کرده‌اند اما آن چیزی که مهم است این نکته است که امروز فرهنگ عاشورا در کشورهای منطقه رو به گسترش است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس، فرهنگ عاشورا را عشق به اسلام و شهادت دانست و گفت: این گسترش فرهنگ عاشورا نیز به معنای صدور انقلاب اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد:‌ آمریکایی‌ها از سال 40 تاکنون در حال تلاش هستند تا انقلاب اسلامی ایران را از پای درآوردند اما هیچگاه کاری از پیش نبرده‌اند و روز به روز فرهنگ اسلام و عاشورا در حال گسترش است و امروز از داخل ایران به کشورهای منطقه منتقل شده است.

سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این مراسم با یادآوری اینکه هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف نام‌گذاری شده است، گفت: روز اول محرم به عنوان جامعه بدون منکر نامگذاری شده است لذا تقاضا می‌شود که مبلغان بر روی این بحث وقت بگذارند و کار انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه ریاست مساجد بر عهده ائمه جماعات است، گفت: شورای امر به معروف مساجد تحت نظر ائمه جماعت است لذا انتظار می‌رود که نهایت همکاری را با این شورا داشته باشند.

مهدوی با بیان اینکه حقیقتاً در بحث امر به معروف در مساجد از سوی روحانیت رهبری صورت نمی‌گیرد و تنها در حد برگزاری یک نماز جماعت است،‌ گفت: امر به معروف یک وظیفه همگانی است لذا انتظار می‌رود که ائمه جماعات در این زمینه پیشگام باشند.
کد مطلب : ۱۱۳۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما