امام‌جمعه اقلید:انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا جدا نیست

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1394 ساعت 8:34

امام‌جمعه اقلید گفت: مداح و ذاکری که جهاد، روضه و عزای امام حسین (ع) را جدا از انقلاب اسلامی و رهبری بداند خیانت و جنایت بزرگی مرتکب می‌شود.


به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی عصر امروز در نوزدهمین همایش بزرگ جان‌نثاران امام حسین (ع) که با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی و سایر مسئولان شهرستانی، مداحان، پیرغلامان و ذاکران حسینی، روحانیون و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی پیرامون آسیب‌شناسی مجالس حسینی و ارائه راهکارهای عملی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مؤثرتر این آیین در سطح شهرها و روستاها در حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حضور در مجلس و محفل سالار شهیدان افتخار و سعادت بزرگی است که نصیبمان شد ازاین‌رو باید با خدمت مخلصانه و صادقانه حق واقعی این نعمت را ادا کنیم.

وی به دلدادگی امام حسین (ع) به اسلام و اخلاص در قیام عاشورا که موجب زنده نگه‌داشتن اسلام شد اشاره کرد و بیان داشت: مسیر پرجوش‌وخروش عاشورا تا ابد زنده و جاودان است همان‌گونه که انقلاب اسلامی ایران در این مسیر و در راستای ارزش‌های والای اسلام به پیروزی رسید و به جهانیان ثابت شد.

طالبی انقلاب اسلامی ایران را همسو و همراه با نهضت عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: اگر هیئت، مداح و ذاکری جهاد، روضه، عزا و آرمان‌های عاشورا را جدا از انقلاب و رهبری بداند خیانت و جنایت بزرگی مرتکب می‌شود.

امام‌جمعه اقلید افزایش شمار مسلمانان جهان را از برکت انقلاب اسلامی ایران و رهبری بصیر و توانای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: در زمان کنونی که دشمن با هر حیله‌ای به جنگ با اسلام درآمده باید بیشتر و هوشیارتر از گذشته باشیم چراکه در برابر قرآن، اسلام، نهضت حسینی و خون امام حسین (ع) و شهدای عاشورا مسئولیم.

وی با اشاره به جنایات آل‌سعود در یمن، بحرین و... و ظلم و ستمی که بر مردم بی‌پناه فلسطین، عراق، سوریه و... می‌شود بیان کرد: باید ندای حق اسلام فریاد زده شود و محرم و آیین عزای امام حسین (ع) فرصتی باشد تا صدای غربت و مظلومیت دنیای اسلام و مسلمانان به گوش جهانیان برسد.

امام‌جمعه اقلید به شور، عشق و محبت جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به امام حسین (ع) و احتمال قرار گرفتن آنان در مسیر اشتباه و نادرست اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولان، مداحان و بزرگان هیئت‌های مذهبی باید با مهربانی، برهان و تفسیر، صاحب نهضت عاشورا و آرمان‌های این قیام را برای آنان تبیین کنند تا جوانان با هوشیاری و بصیرت اصل اسلام را بشناسند.

طالبی در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم حق‌مداری، مسجدمحوری و قرآن‌محوری در آیین عزاداری ماه محرم لزوم توجه ویژه به برپایی نماز در هیئت‌های مذهبی را خواستار شد و تصریح کرد: با آسیب‌شناسی آیین عزای امام حسین (ع) در سال‌های گذشته در اقلید سعی کنید گامی مؤثرتر و محکم‌تر در راستای تحقق اهداف والا و ارزشمند نهضت عاشورا بردارید.


کد مطلب: 11417

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11417/امام-جمعه-اقلید-انقلاب-اسلامی-نهضت-عاشورا-جدا-نیست

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir