مقام و جایگاه مداح نباید با روحانی و مبلغ دینی اشتباه گرفته شود

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1394 ساعت 8:34

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید گفت: اندرز و خطابه و بیان مسائل دینی و مذهبی تنها وظیفه روحانیون است و مقام و جایگاه مداح نباید با روحانی و مبلغ دینی اشتباه گرفته شود و مداحان در منبر وعظ بنشینند.


به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام سید صاحب هاشمیان‌پور عصر امروز در نوزدهمین همایش بزرگ جان‌نثاران امام حسین (ع) که با حضور امام‌جمعه و سایر مسئولان شهرستانی، مداحان، پیرغلامان و ذاکران حسینی، روحانیون و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی پیرامون آسیب‌شناسی مجالس حسینی و ارائه راهکارهای عملی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مؤثرتر این آیین در سطح شهرها و روستاها در حسینیه قمر بنی‌هاشم (ع) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت هیئت‌های مذهبی در اجرای فضاسازی‌های مناسب، برپایی خیمه‌های عزا و سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها اظهار داشت: آتش عشق و محبت مسلمانان و شیعیان به امام حسین (ع) تا قیامت فروکش نخواهد شد.

وی با تأکید بر قداست، حرمت و نقش مساجد و حسینیه‌ها عنوان داشت: برپایی خیمه‌های عزاداری در ایام محرم نباید مانع از حضور هیئت‌ها در مساجد و حسینیه‌ها شود.

این مسئول با اشاره بابیان اینکه امام حسین (ع) با اقامه نماز در روز عاشورا حجت را بر ما تمام کرد تصریح کرد: هنگام نماز باید آیین عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی متوقف و صف‌های باشکوه نماز جماعت با حضور عزاداران حسینی برپا شود چراکه اصل نهضت سالار شهیدان، احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید به لزوم بهره‌گیری از واقعه عاشورا در تقویت استکبارستیزی، روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان، مداحان و متصدیان برپایی هیئت‌های مذهبی گردانندگان اصلی آیین عزاداری در ماه محرم هستند که باید از حضور مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در راستای تبیین ارزش‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند.

هاشمیان‌پور با تأکید بر رعایت اخلاق اسلامی و لزوم حفظ حرمت و احترام به شخصیت عزاداران حسینی خاطرنشان کرد: مبادا در آیین عزای امام حسین (ع) به کسی از کودک چندساله تا جوانان و سالمندان بی‌حرمتی شود.

وی به نقش مؤثر مداحان اشاره و تصریح کرد: اندرز و خطابه و بیان مسائل دینی و مذهبی تنها وظیفه روحانیون است و مقام و جایگاه مداح نباید با روحانی و مبلغ دینی اشتباه گرفته شود و مداحان در منبر وعظ بنشینند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید در پایان سخنان خود مساعدت، همدلی و هم‌زبانی مردم، مسئولان، مداحان، ذاکران، مبلغان دینی و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی در ادای حق واقعی آیین عزای امام حسین (ع) در راستای تحقق اهداف والای نهضت عاشورایی را خواستار شد.


کد مطلب: 11418

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11418/مقام-جایگاه-مداح-نباید-روحانی-مبلغ-دینی-اشتباه-گرفته-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir