۰
plusresetminus

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قیروکارزین:مراسم عزاداری موجب مزاحمت مردم نشود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قیروکارزین گفت: بلند بودن صدای سیستم‌های صوتی، طولانی شدن مراسم عزاداری و یا بستن خیابان‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند و ازنظر مراجع جای اشکال دارد.
به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعات، روسای هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج که به مناسبت دهه نخست محرم و باهدف روشنگری و طرح دیدگاه‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به فلسفه خلقت انسان که طبق بیان قرآن کریم عبودیت و بندگی است و از طرفی وجه تمایز انسان با سایر موجودات که ناطق و عاقل بودن انسان و حرکت او به‌سوی کمال است اهمیت و جایگاه این دو فریضه اللهی، یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر بیشتر تبیین و روشن می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این دو فریضه ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر دارای اهمیت بسیاری از منظر قرآن کریم است و تمام آحاد جامعه اعم از دولتمردان و عموم مردم را شامل می‌شود.

اکبری خطاب به مبلغان و خطبا افزود: روشنگری در مورد قیام امام حسین (ع) و همچنین مبحث ولایت‌مداری باید سرلوحه کار مبلغان و خطبا قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قیروکارزین بابیان این‌که کسانی که ولایت‌پذیری به معنای حقیقی در آن‌ها نهادینه شده بود در کربلا ماندند و بقیه امام را تنها گذاشتند اضافه کرد: مسئولیت‌پذیری باید در منبرهای ما بسیار پررنگ شود چراکه اگر کسی ولایت‌پذیر نباشد نمی‌تواند منتظر ظهور باشد.

وی در مورد رعایت مسائل امنیتی در مراسم عزاداری بیان داشت: باید هیئت‌ها به‌دقت عوامل خارجی که وارد آن‌ها می‌شوند را بررسی کرده و دقت نظر داشته باشند چراکه دشمن از هر راهی برای ضربه زدن ورود پیدا می‌کند.

اکبری تصریح کرد: باید بسترسازی و اقدامات لازم برای نشر تفکری صحیح در میان جوانان در این ایام  صورت گیرد و افکار عمومی و به‌‌ویژه جوانان را در مقابل انحرافات فکری و شبهات بیمه کرد.

اکبری در پایان خطاب به هیئت‌ها گفت: باید مواظب باشیم در برگزاری مراسم با بلند بودن صدای سیستم‌های صوتی، طولانی شدن مراسم و یا بستن خیابان‌ها برای مردم ایجاد مزاحمت نکنید چراکه ازنظر مراجع جای اشکال دارد و باید در این زمینه رعایت شود.
کد مطلب : ۱۱۵۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما