خوش نویس آباده ای زیرات عاشورا را با ناخن انگشت کتابت کرد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 29 مهر 1394 ساعت 8:32

خوشنویس فارسی با ناخن انگشت سبابه دست راست، کل زیارت عاشورا را کتابت می کند.


به گزارش حافظ نیوز، حمیدرضا ابراهیمی مشهور به کاتب و نخستین خالق خوشنویسی با ناخن در جهان از اول ماه محرم شروع به کتابت زیارت عاشورا با ناخن انگشت سبابه دست راست کرده است.

وی با بیان اینکه در حال نگاشتن زیارت عاشورا با خط ثلث، ترجمه نستعلیق و در 6 رنگ است افزود: این زیارت را در کتیبه ای به ابعاد 50 در 8 هزار سانتیمتر (به عرض نیم متر و به طول 80 متر) کتابت می کند.

این خوشنویس آباده ای افزود: با احتساب ترجمه، طول کل خوشنویسی با ناخن 16 هزار سانتیمتر است و کتابت آن در ظهر عاشورا و در 160 ساعت به پایان می رسد.

این هنرمند فارسی قبل از کتابت زیارت عاشورا موفق به خلق آثاری چون سوره مبارکه والعصر از جزء سی ام قرآن کریم در ابعاد 50 در 300 سانتیمتر، سوره حمد و توحید در کتیبه ای به ابعاد 50 در 600 سانتیمتر و کتابت کل مناجات نامه امام علی (ع) با خط ثلث و ترجمه نستعلیق در 6 رنگ، 84 صفحه و در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر با ناخن انگشت سبابه دست راست شده است.

همچنین 4 اثر حمیدرضا ابراهیمی که شامل کل قرآن کریم و دیوان حافظ با قلم و مناجات نامه امام علی (ع) و حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) با خط ثلث و ترجمه نستعلیق در 6 رنگ با ناخن انگشت سبابه دست راست است در کتاب رکوردهای جهانی گینس 2015 ثبت و در صفحه 111 این کتاب به چاپ رسیده است.

حمید رضا ابراهیمی مشهور به کاتب که از سال 1392به صورت دائم و حرفه ای خوشنویسی با ناخن انگشت سبابه دست راست را شروع کرده متولد شهریور 1352در شهر صغاد استان فارس است.


کد مطلب: 11520

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11520/خوش-نویس-آباده-زیرات-عاشورا-ناخن-انگشت-کتابت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir