۰
plusresetminus

صنوف فاقد پروانه آباده باید ساماندهی شوند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده بر لزوم ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در این شهرستان تأکید کرد.
به گزارش حافظ نیوز، خلیل سلیمان پور ظهر امروز در هفتمین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف سال جاری این شهرستان که در اتاق اصناف آباده برگزار شد به عدم پرداخت حقوق قانونی شهرداری، امور مالیاتی، اصناف و... واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب باید از اولویت‌های کاری اتاق اصناف باشد.

وی با تأکید بر جدیت اتاق اصناف در نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و شناسایی و تعیین تکلیف واحدهایی که مجوز قانونی فعالیت ندارند مساعدت و همکاری بیشتر دستگاه‌های مربوط به ویژه اماکن نیروی انتظامی در تعطیل کردن این واحدها را خواستار شد.

سلیمان‌پور با تأکید بر فعال شدن کمیسیون‌های پنج‌گانه در اتحادیه‌ها عنوان داشت: با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته در راستای اجرای ماده 39 قانون نظام صنفی، اعضای گروه بازرسی اتاق اصناف هر هفته عملکرد اتحادیه‌های صنفی را بازرسی کرده و نقاط ضعف این اتحادیه‌ها را در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود به هیئت‌رئیسه اتاق اصناف و کمیسیون نظارت اطلاع می‌دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آباده با تأکید بر تشکیل جلسات داخلی اتحادیه‌ها حضور مداوم و مؤثر رؤسای اتحادیه‌های صنفی در جلسات اجلاس عمومی را خواستار شد و بیان داشت: حضور مؤثر و به‌موقع رؤسای اتحادیه‌ها در جلسات اجلاس عمومی و همچنین جلسات داخلی اتحادیه‌ها علاوه برافزایش آگاهی آن‌ها از قوانین مرتبط، نقش بسیار مهمی در کاهش مسائل و مشکلات فراروی اصناف دارد.

به گزارش فارس، در جلسه کمیسیون نظارت آباده مسائلی ازجمله تصویب شرایط و ضوابط اتحادیه‌ها، برگزاری دوره آموزشی 240 ساعته اتحادیه مشاورین املاک، برگزاری انتخابات اتحادیه‌هایی که دوره آن‌ها منقضی شده است، بررسی قیمت گوشت قرمز و تصمیم‌گیری در مورد قیمت آن مطرح شد و پس از تبادل‌نظر اعضا، در پایان این جلسه با تصویب 13 مصوبه به اتمام رسید.
کد مطلب : ۱۱۵۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما