۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از پنجمین نشست شورای عالی سازمان بسیج رسانه فارس؛

رسانه فاخر همان چیزی است که بسیج رسانه دنبال می‌کند/ ترویج اخلاق رسانه‌ای و شیوه جدال احسن؛ رسالت رسانه فاخر/ بسیج رسانه فارس در راستای تثبیت جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) گام برمی‌دارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۱
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه فارس تقریباً سال چهارم خود را دارد طی می‌کند، گفت: این سازمان مفتخر است که به عنوان نخستین سازمان بسیج رسانه کشور توانسته این اصل را حفظ کند که استان فارس یک قله است.
بسیج رسانه فارس
بسیج رسانه فارس
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در پنجمین نشست شورای عالی سازمان بسیج رسانه فارس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام الگویی از نظام امامت به رسانه‌های فاخر نیاز مبرم دارد.

وی تصریح کرد: رسانه فاخر همان چیزی است که بسیج رسانه دنبال می‌کند و معنای سازمان و تشکیلات بسیج رسانه این است که ما می‌خواهیم رسانه‌های میهن اسلامی و خصوصاً استانی که می‌تواند نقش الگویی داشته باشند را در ابعاد مختلف مخصوصاً شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را تبدیل به رسانه فاخر کنیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با تصریح بر شیوه‌های اخلاق رسانه‌ای بیان کرد: باید جنبه کاربردی شیوه‌های اخلاق رسانه‌ای را پیدا کرده و به جامعه بیاموزیم.

داشتن رسانه‌های فاخر و ترویج اخلاق رسانه‌ای، عمده‌ترین نیاز امروز است

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: داشتن رسانه‌های فاخر و ترویج اخلاق رسانه‌ای، عمده‌ترین نیاز امروز است و اگر می‌گوییم دو اصل مهم صداقت و امانت در رسانه‌ها از ویژگی‌های عمده رسانه فاخر است از این جهت است که در همین زمان هم بیش از زمان‌های گذشته این دو ویژگی جاذبیت و دلنشینی خاص خودش را دارد.

آیت‌الله دستغیب اظهار کرد: در این جهان سراسر رسانه اگر رسانه‌های ما به سبک تفکر بسیجی، فاخر شوند، بی‌تردید همین جاذبه را در سطح جهانی نیز خواهیم داشت کما اینکه فصل انقلاب اسلامی در جهان این جاذبه را داشته و دارد.

وحدت جامعه یکی از مصادیق منافع مردم است

تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) خاطرنشان کرد: وحدت جامعه یکی از مصادیق منافع مردم است و هیچ شکی نیست که وحدت در جامعه اثر عمده‌ای در منافع عدیده مردم دارد و رسانه‌ها این نقش را باید ایفا کنند و باید هرچه بیشتر بتوانند اقشار مختلف جامعه را با هم پیوند دهند.

 جدال و شکل مباحثه باید به شیوه احسن صورت گیرد

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با تصریح بر شیوه‌های جدال احسن بیان کرد: هیچ تردیدی در این نیست که گفتمان در هر موضوعی اعم از مباحث اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر امور باید صورت گیرد اما جدال و شکل مباحثه باید به شیوه احسن صورت گیرد.

وی با اشاره به مباحث و جدال‌های پیش آمده در زمینه مسائل برجام عنوان کرد: عده‌ای موافق و عده‌ای مخالف برجام هستند و هیچ اشکالی هم ندارد و صحبت‌ها هم انجام گرفته است اما عرض ما در شیوه مباحثه است یعنی وقتی قرآن می‌فرماید که باید جدال را به شیوه احسن انجام دهید، پس باید کلام، سخن و گفتگوهای ما نیز به شیوه‌ای باشد که کرامت انسانی، اخلاق و ادب در آن‌ها حفظ شود.

رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری به عنوان عمود خیمه نظام و شیرازه وحدت و انسجام جامعه حقیقتاً به نحوه جدال برجام خاتمه داد

وی با بیان اینکه بحث ما در مسئله برجام، بحث موافق و مخالف نیست بلکه بحث شیوه جدال است، گفت: شاید در این زمینه برخی آنچنان که انتظار مردم بود، رعایت نکردند اما رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری به عنوان عمود خیمه نظام و شیرازه وحدت و انسجام جامعه خصوصاً در سالی که به عنوان همدلی و همزبانی و رابطه دولت و ملت مردم نامگذاری شده است حقیقتاً به تداوم آن نحوه جدال خاتمه داد.

آیت‌الله دستغیب تصرح کرد: باید درس همیشگی برای همه آحاد ملت و مسئولان خدمتگزار مردم از دولت، مجلس و سایر بخش‌ها این باشد که جدال احسن را رعایت کنند و رسانه‌ها هم می‌توانند این نقش را ایفا کنند که این شیوه را خودشان هم داشته باشند و به جامعه نیز بیاموزند که این همان ویژگی رسانه فاخر است.

وی در ادامه سخنان خود در جمع اصحاب رسانه‌های بسیجی فارس به جنگ نرم اشاره و بیان داشت: جنگ نرم در حقیقت یک حرکت جهادی از سوی رسانه‌ها را می‌طلبد که این مسئولیت بزرگی بر عهده تمام آن‌هاست.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: شاید جنگ سخت خطر آنچنانی نباشد زیرا هیاهویی دارد و پیشروی آن برای انسان مجسم است که سازوکار آن در هر مکان متناسب با خودش دارد حتی موجب وحدت و انسجام جامعه هم می‌شود چرا که معمولاً حرکتی برای مقاومت و دفاع صورت می‌گیرد اما جنگ نرم مانند یک مرگ خاموش است.

باید سازوکار دفاع در این تهاجم جنگ نرم فراهم شود

آیت‌الله دستغیب بیان داشت: باید سازوکار دفاع در این تهاجم جنگ نرم فراهم شود و این کار عمده‌ای است که مختص به رسانه‌ها نیست البته رسانه نقش مهمی هم در این جهت دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم احساس بالندگی داشته باشیم و به رشد فرهنگی در جامعه خود افتخار کنیم که رسانه‌های ما همه رسانه‌های فاخر و تفکر آن‌ها، تفکر بسیجی به معنای صحیح و واقعی باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: رسانه‌ای که فاخرتر است محبوب‌تر، مطلوب‌تر و تیراژ بالاتر و مورد توجه و علاقه بیشتر مردم است که خود ما باید این کار را بکنیم تا چنین تحول فرهنگی در جامعه صورت گیرد.

سازمان بسیج رسانه تلاش می‌کند تا با حضور حداکثری تمام رسانه‌های استان جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و در قله بودن استان فارس را تثبیت کند

میلاد امیری‌نژاد،‌ رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز در پنجمین نشست شورای عالی این سازمان گفت: بعد از برگزاری اجلاسیه سرداران شهید استان فارس در سال 90 در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نخستین سازمان بسیج رسانه کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه فارس تقریباً سال چهارم خود را دارد طی می‌کند، افزود: این سازمان مفتخر است که به عنوان نخستین سازمان بسیج رسانه کشور توانسته این اصل را حفظ کند که استان فارس یک قله است.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس بیان کرد: سازمان بسیج رسانه تلاش می‌کند تا با حضور حداکثری تمام رسانه‌های استان اعم از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری تحلیلی، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها موقعیت و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و همچنین، در قله بودن استان فارس را تثبیت کند که این مسئله را با اجرای برنامه‌های متناسب دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: امروز سازمان بسیج رسانه استان فارس توانسته است جایگاه خود را در بین اصحاب رسانه دست یابد و روز به روز پرقدرت‌تر در جهت اهداف عالی انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

امیری‌نژاد تأکید کرد: سازمان بسیج رسانه فارس با ظرفیت حداکثری رسانه‌های استان این پتانسیل و ظرفیت را دارد که با افتخار در کنار تولیت آستان و همکاران مجموعه آستان بتواند آن اهدافی را که برای اثبات و تثبیت هر چه بهتر شدن سومین حرم اهل بیت (ع) است به کار بندد و در راستای همین اقدام در مسیر مورد نظر گام بردارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به‌نام همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: بنا داریم که امسال حسب فرموده رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی بتوانیم در این فضا کار کنیم و به عنوان بازویی برای دولت، دلسوزان انقلاب و علما باشیم و در خدمت پیشرفت همه جانبه استان گام برداریم.
کد مطلب : ۱۱۵۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما