۰
plusresetminus

یادواره «شهید رضا محسنی» در اقلید برگزار شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
با حضور مسئولان شهرستانی، خانواده شهدا و دانش‌آموزان دبستان دخترانه شهید محسنی یادواره شهید «رضا محسنی» در حسینیه الزهرا الیاسان این شهرستان برگزار شد.
به گزارش حافظ نیوز، عصر امروز یادواره شهید رضا محسنی و آیین تجلیل از خانواده این شهید والامقام با حضور نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر آموزش‌وپرورش، بخشدار مرکزی و سایر مسئولان شهرستانی، خانواده شهدا و دانش‌آموزان و کارکنان دبستان دخترانه شاهد شهید محسنی در حسینیه الزهرای الیاسان این شهرستان برگزار شد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان و بزرگداشت نهضت عاشورا، شهدا را برکت جامعه خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا دارد، ازاین‌رو شهیدان ما در تاریخ ماندگار و یاد و خاطرشان همیشه زنده است.

الیاس طاهری آموزش‌وپرورش را یکی از ارکان اصلی کشور دانست و بابیان اینکه آینده هر کشوری در نظام آموزش‌وپرورش آن رقم می‌خورد از فرهنگیان و مسئولان اجرایی یادواره شهدا و آیین‌های ملی و مذهبی در مدارس و آشنا کردن دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

در ادامه فرماندار اقلید با اشاره به جنگ نرم دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران که سعی در تضعیف باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان دارند برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی را بسیار مفید و مؤثر در مقابله با آنان خواند و بیان داشت: مسئولان با همدلی و هم‌زبانی زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی ملی و دینی را فراهم کنند.

صادق کریمی به وضعیت کشورهای همسایه ازجمله عراق، سوریه، افغانستان و... اشاره کرد و خطاب به دانش‌آموزان بیان داشت: آسایش و امنیت امروز کشور که به شما اجازه تحصیل و کسب دانش را می‌دهد از برکت خون هزاران شهیدی است که در راستای دفاع از ارزش‌های والای اسلام و حفظ و صیانت از کشور ریخته شد، ازاین‌رو شما وظیفه خطیری در حفظ حرمت آن دارید.

همچنین مدیر آموزش‌وپرورش اقلید در این آیین با بزرگداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: عزت و امنیت کنونی ایران مدیون خون شهدایی است که با رشادت و ایمان راسخ از خانواده، جان، مال و فرزندان خود گذشتند تا آسایش و امنیت را به ما هدیه کنند.

مجید مسعودی با تأکید بر لزوم تلاش دانش‌آموزان در راستای کسب علم تصریح کرد: علم و دانش باید همراه با تهذیب نفس باشد.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید هدف از برگزاری یادواره شهدا را انتقال پیام شهیدان در راستای تبیین و ترویج و عمل به آن عنوان کرد و افزود: قرآن را سرلوحه قرار دادن، اطاعت از رهبری و ولایت‌مداری، اقامه نماز، کسب علم و ایمان و... از مهم‌ترین ارزش‌هایی هستند که شهدا در راستای احقاق آن به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، در این آیین از خانواده شهید رضا محسنی تجلیل شد.
کد مطلب : ۱۱۵۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما