ساخت سد میرزای شیرازی کوار ادامه می یابد

3 آبان 1394 ساعت 16:01

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیروز عملیات ساخت سد کوار از سر گرفته‌شده و پیمانکار باقدرت در حال اجرای پروژه است.


به گزارش حافظ نیوز، داریوش اسماعیلی بابیان اینکه بیش از 20 سال از شروع ساخت سد میرزای شیرازی می‌گذرد، اظهار داشت: درحالی‌که ساخت این سد یکی از مطالبات اصلی مردم کوار است و می‌تواند یک پروژه استانی و ملی به‌حساب آید اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است چراکه علاوه‌بر کوار آب شرب شهرستان‌های اطراف را نیز تأمین می‌کند.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت نمایندگی من در مجلس شروع شده است این موضوع را به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم کوار دنبال کرده‌ام و در نخستین نطق خود در مجلس در 26 خردادماه 91 و همچنین نطق‌های پس‌ازآن بر شروع دوباره ساخت این سد تأکید ورزیده و در تذکرات متعدد از تریبون مجلس و همچنین جلسات متعددی که با وزیر نیرو، استاندار و سازمان آب منطقه‌ای داشته‌ام بر اهمیت ساخت این سد صحه گذاشته‌ام.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌عنوان یکی از سه سخنران این استان مسئله سد کوار و اهمیت ساخت آن را مطرح کردم و توانستم اهمیت این موضوع را به هیئت دولت بقبولانم.

تکمیل سد میرزای شیرازی کوار به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به دنبال آن در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس این موضوع را به‌صورت طرح سؤال از وزیر نیرو بیان کردم و تا جایی پیش رفتیم که وزیر نیرو ساخت و تکمیل سد میرزای شیرازی کوار را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور پذیرفته است.

اسماعیلی در ادامه در مورد اعتبارات اختصاص داده شده به سد کوار گفت: در زمان شروع نمایندگی من این پروژه 20 میلیارد تومان بدهکاری داشت و اعتبارات جذب شده در این مدت صرف پرداخت مطالبات پیمانکار شده است.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس افزود: برای تکمیل سد کوار راهکارهایی در نظر گرفته شده است و در مورد اعتبار درنظر گرفته سال 94 امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 100 درصد اعتبار را به این موضوع تخصیص دهد.

انتهای پیام/2448/گ30/ژ


کد مطلب: 11559

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11559/ساخت-سد-میرزای-شیرازی-کوار-ادامه-می-یابد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir