۰
plusresetminus

ساخت سد میرزای شیرازی کوار ادامه می یابد

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیروز عملیات ساخت سد کوار از سر گرفته‌شده و پیمانکار باقدرت در حال اجرای پروژه است.
ساخت سد میرزای شیرازی کوار ادامه می یابد
به گزارش حافظ نیوز، داریوش اسماعیلی بابیان اینکه بیش از 20 سال از شروع ساخت سد میرزای شیرازی می‌گذرد، اظهار داشت: درحالی‌که ساخت این سد یکی از مطالبات اصلی مردم کوار است و می‌تواند یک پروژه استانی و ملی به‌حساب آید اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است چراکه علاوه‌بر کوار آب شرب شهرستان‌های اطراف را نیز تأمین می‌کند.

وی افزود: از زمانی که مسئولیت نمایندگی من در مجلس شروع شده است این موضوع را به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم کوار دنبال کرده‌ام و در نخستین نطق خود در مجلس در 26 خردادماه 91 و همچنین نطق‌های پس‌ازآن بر شروع دوباره ساخت این سد تأکید ورزیده و در تذکرات متعدد از تریبون مجلس و همچنین جلسات متعددی که با وزیر نیرو، استاندار و سازمان آب منطقه‌ای داشته‌ام بر اهمیت ساخت این سد صحه گذاشته‌ام.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌عنوان یکی از سه سخنران این استان مسئله سد کوار و اهمیت ساخت آن را مطرح کردم و توانستم اهمیت این موضوع را به هیئت دولت بقبولانم.

تکمیل سد میرزای شیرازی کوار به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به دنبال آن در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس این موضوع را به‌صورت طرح سؤال از وزیر نیرو بیان کردم و تا جایی پیش رفتیم که وزیر نیرو ساخت و تکمیل سد میرزای شیرازی کوار را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور پذیرفته است.

اسماعیلی در ادامه در مورد اعتبارات اختصاص داده شده به سد کوار گفت: در زمان شروع نمایندگی من این پروژه 20 میلیارد تومان بدهکاری داشت و اعتبارات جذب شده در این مدت صرف پرداخت مطالبات پیمانکار شده است.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس افزود: برای تکمیل سد کوار راهکارهایی در نظر گرفته شده است و در مورد اعتبار درنظر گرفته سال 94 امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 100 درصد اعتبار را به این موضوع تخصیص دهد.

انتهای پیام/2448/گ30/ژ
کد مطلب : ۱۱۵۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما