فرماندار اقلید: مسئولان با شوراهای روستایی همکاری کنند

خبرگزاری فارس , 3 آبان 1394 ساعت 15:21

فرماندار اقلید بر لزوم پاسخگویی و مساعدت مسئولان با شوراهای اسلامی روستایی در راستای خدمت به مردم و حل مشکلات موجود در این شهرستان تأکید کرد.


به گزارش حافظ نیوز، صادق کریمی عصر امروز در کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان که با حضور نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، مشاور عالی شورای استان فارس، رئیس شورای شهرستان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی در سالن اجتماعات شهید شریفی فرمانداری برگزار شد با تسلیت به مناسبت ماه محرم به سخن امام خمینی که فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌ داشته است.» اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در پیروی از نهضت عاشورا و راه امام حسین (ع) به پیروزی رسیده است.

وی بابیان اینکه دشمنان ایران و اسلام از تعمق باورهای دینی مردم و برگزاری آیین‌های مذهبی ترس و وحشت دارند بر لزوم حمایت و مساعدت شوراهای اسلامی و دهیاران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین عزای سالار شهیدان تأکید کرد.

کریمی با تقدیر از متصدیان برگزاری این جلسه تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا رمز موفقیت عملکردی آنان و رضایت مردم است و شوراهای اسلامی با تسلط هرچه بیشتر در شرح وظایف و حقوق خود می‌توانند در جایگاه شورا مؤثرتر از حق مردم دفاع کنند.

فرماندار اقلید با اشاره به جایگاه ویژه شورا بر لزوم پاسخگویی، مساعدت و حمایت مسئولان و ادارات شهرستانی از شوراهای اسلامی شهر و به‌ویژه روستا تأکید و خاطرنشان کرد: شوراها با آگاهی از آیین‌نامه‌ها، قانون و... محکم و قاطع پیگیر حقوق مردم در سطح این شهرستان و استان باشند.

وی بابیان اینکه برگزاری جلسات مداوم و مؤثر در راستای بررسی مسائل و مشکلات مردم و ارائه راهکار علمی و عملی در راستای حل آن بسیار مفید است برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مسئولان و هماهنگی درون‌گروهی بین خودشان را در فواصل زمانی معین خواستار شد.

کریمی با تأکید بر لزوم توانمندی، اقتدار، آگاهی و جدیت و تلاش شوراهای اسلامی در انجام وظایف و رسیدگی به مسائل مردم عنوان داشت: دهیاری زیر نظر شورای اسلامی روستایی است و باید در چارچوب مصوبات شورا فعالیت کند.

فرماندار اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی و همفکری در پیشبرد اهداف متعالی و بابیان اینکه فرمانداری پیگیری مصوبات شوراهای روستایی را وظیفه خود می‌داند تصریح کرد: شوراهای اسلامی روستاها با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری جلسات منظم مشکلات را بررسی و مصوبات لازم را تصویب کند.


کد مطلب: 11562

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11562/فرماندار-اقلید-مسئولان-شوراهای-روستایی-همکاری-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir