همایش سراسری «احلی من‌العسل» در اقلید برگزار شد

خبرگزاری فارس , 3 آبان 1394 ساعت 15:17

همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از یک‌هزار و 500 نوجوان دانش‌آموز همایش «احلی من‌العسل» در امامزاده عبدالرحمان، امامزاده زینب خاتون و حسینیه ارجمان اقلید برگزار شد.


به گزارش حافظ نیوز، همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از یک‌هزار و 500 نوجوان دانش‌آموز همایش «احلی من‌العسل» در امامزاده عبدالرحمان، امامزاده زینب خاتون و حسینیه ارجمان اقلید برگزار شد.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید امروز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بزرگداشت فداکاری و رشادت حضرت قاسم (ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری بین نوجوانان از اهداف برگزاری این همایش سراسری است.

مجید مسعودی تصریح کرد: این آیین که به‌ صورت همزمان در روستاهای اقلید نیز برگزار می‌شود با حضور دانش‌آموزان در اماکن متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد و با سخنرانی روحانیون، مداحی و سینه‌زنی همراه است.

مسعودی همچنین از برگزاری یادواره شهدا در طول سال به‌ویژه در ایام محرم در مدارس اقلید سخن گفت و از برگزاری یادواره شهید زرین‌کلاه و شهید محسنی امروز و فردا خبر داد و بیان داشت: طنین‌انداز شدن نوای لبیک یا حسین به‌ صورت همزمان در مدارس اقلید از دیگر ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی آموزش‌وپرورش است.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم اقدام در راستای تعمیق باورهای دینی آینده‌سازان مملکت و ترویج معارف اسلامی بین آنان خاطرنشان کرد: از بین بردن و تضعیف باورها و اعتقادات دینی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از مهم‌ترین اهداف دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی است که باید مردم و مسئولان با همدلی و هم‌زبانی هرچه بیشتر در این میدان حاضر شوند و از آرمان‌ها و ارزش‌های ملی و مذهبی‌مان دفاع کنند.

همچنین کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: همایش سراسری «احلی من‌العسل» با محوریت هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزی در سه‌نقطه شهر اقلید برگزار می‌شود.

ماشاالله امیدوار عسگری این همایش را نمادی از حضور پرشور نوجوانان ایران اسلامی در آیین عزاداری سالار شهیدان و زمینه‌ای مؤثر برای انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل‌های آینده و ترویج و ارتقای بیشتر این فرهنگ والا در جامعه دانست.

امیدوار عسگری عنوان داشت: همایش سراسری «احلی من‌العسل» با حضور یک‌هزار و 500 دانش‌آموز پسر اقلید و با سخنرانی حجت‌الاسلام طالبی، استوار و رضانیا برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، برگزاری زیارت عاشورا در مدارس، جلسات پرسش و پاسخ با حضور امام‌جمعه و سایر روحانیون، یادواره شهدا، نوحه‌خوانی و عزاداری و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های آموزش‌وپرورش اقلید در ماه محرم است.


کد مطلب: 11563

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11563/همایش-سراسری-احلی-من-العسل-اقلید-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir