۰
plusresetminus

50مبلغ دینی به اقلید اعزام شدند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید از اعزام بیش از 50 مبلغ دینی به مساجد و حسینیه‌های شهری و روستایی این شهرستان در ماه محرم امسال خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام محمد هاشمیان‌پور با اشاره به فعالیت 82 هیئت مذهبی در این شهرستان از وجود هفت هیئت مذهبی دانش‌آموزی، یک هیئت دانشجویی و 74 هیئت مذهبی مردمی در سطح شهرها و روستاهای اقلید خبر داد.

وی بابیان اینکه نقش هیئت‌های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، عنوان داشت: هیئت‌ها و محافل مذهبی یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ملی و مذهبی در جامعه اسلامی ما است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید تصریح کرد: تقویت باورهای دینی جوانان و محافظت و انتقال صحیح نهضت عاشورایی به نسل‌های بعدی از وظایف اصلی هیئت‌های مذهبی است.

هاشمیان‌پور با اشاره به جنگ نرم دشمن و تلاش برای تضعیف باورها و اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان از رسالت سنگین مبلغان دینی در تبلیغ و ترویج دین و معارف اسلامی سخن گفت و از اعزام بیش از 50 مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی اقلید در ماه محرم امسال خبر داد.

وی بیان داشت: ماه محرم و حضور 20 مبلغ دائمی فعال در اقلید و بیش از 30 مبلغ از قم در برگزاری آیین عزاداری امام حسین(ع) در سطح این شهرستان فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام عاشورا است که باید با دقت، درایت و تأمل همراه باشد و از ورود بدعت‌ها و خرافات به این آیین‌ها جلوگیری کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش بزرگ جان‌نثاران امام حسین(ع) که با حضور امام‌جمعه و سایر مسئولان شهرستانی، مداحان، پیرغلامان و ذاکران حسینی، روحانیون و هیئت‌امنای هیئت‌های مذهبی پیرامون آسیب‌شناسی مجالس حسینی و ارائه راهکارهای عملی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و مؤثرتر این آیین در سطح شهرها و روستاها صورت گرفت از فعالیت‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان مانند برگزاری دوره‌های آموزشی کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی با حضور اساتید برجسته کشوری، نشست‌های توجیهی و... سخن گفت.
کد مطلب : ۱۱۵۶۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما