۰
plusresetminus

برداشت میگوی وانامی برای نخستین بار در شهرستان خنج

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
برداشت میگوی وانامی (پاسفید) برای نخستین بار در استان فارس آغاز شد.
برداشت میگوی وانامی برای نخستین بار در شهرستان خنج
به گزارش حافظ نیوز ، اسلامی ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: در مرحله اول اجرای این طرح 3تن میگو وانامی بامیانگین وزن 25گرم در آب های شور روستای جنگویه در شهرستان خنج در یک حوضچه طبیعی به وسعت 2هکتار برداشت شد .

کارشناس مسئول شیلات جهاد کشاورزی خنج نیز گفت: تولید این میگو در یک دوره 90 روزه با وزن 25 گرمی که 5 گرم از وزن نوع جنوبی آن بیشتر است ، صرفه اقتصادی بسیار زیادی دارد .

منصور زینلی گفت: از مزایای پرورش این نوع میگو در استان فارس ، بهره گیری از آب شور و زمین های غیر قابل کشت در شهرستان های جنوبی استان است.

پرورش میگوی وانامی ، دارای رتبه نخست گونه‌های پرورشی جهان است که به خاطر مقاومت بسیار بالایی که در برابر استرس‎های طبیعی و محیطی دارد و همچنین رشد سریع نسبت به گونه میگوی سفید هندی، از چند سال قبل به طور آزمایشی وارد کشور شده و در استان‌های جنوبی پرورش یافته است .

از جمله مزیت‌های میگوی وانامی نسبت به نوع بومی آن، رشد بیشتر نسبت به گونه‌های بومی، مقاومت بیشتر نسبت به شوری آب، تکثیر متعدد آن در طول سال، استقامت بیشتر در مقابل بیماری‌ها، نداشتن مشکلات زیست محیطی با توجه به شفافیت آن و مشتری پسندتر بودن آن است.

استفاده از پروتئین‌های گیاهی، در زنجیره غذایی میگوی وانامی، از دیگر مزایای این گونه است که سبب کاهش هزینه تولید میگو می‌شود.
کد مطلب : ۱۱۵۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما