برای نخستین بار کشت ارزن در فسا صورت گرفت

خبرگزاری ايرنا , 5 آبان 1394 ساعت 12:27

مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت:برای اولین بار دراین شهرستان 10 هکتار زمین به کشت ارزن به صورت متمرکز و در چهار قطعه در بخش های شیبکوه و ششده اختصاص یافت.


به گزارش حافظ نیوز، مهندس بختیار رحمانی افزود: کشت ارزن با هدف بهینه سازی مصرف آب ، اصلاح الگوی کشت و اختصاصی کردن تولید با محوریت کشاورزی حفاظتی ، ترویج کشت گیاهان زراعی با نیاز آبی کم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ارزن با دوره رشد 80 تا 100 روزه از زمان کاشت تا هنگام برداشت در مناطق گرم ونیمه خشک ، نیاز به چهار تا حداکثر پنج نوبت آبیاری (3500 متر مکعب در هکتار)دارد اما گیاهی مانند ذرت علوفه ای با دوره رشد حدود 110 تا 120 روزه 12 تا 14 هزار متر مکعب آب نیاز دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فسا بیان کرد: متوسط عملکرد محصول ارزن دانه ای در شهرستان 5.2 تن در هکتار است که بر این اساس پیش بینی می شود از سطح زیر کشت این محصول 25 تن ارزن دانه ای برداشت شود.

رحمانی گفت: دانه ارزن ارزش طبی دارد و برای محافظت از سلامت قلب ، حفاظت در برابر دیابت ، بهبود سیستم گوارشی ، سم زدایی از بدن ، افزایش سلامت تنفسی ، بهبود سیستم ایمنی بدن و بهبود عضلات و سلامت عصبی مفید است .


کد مطلب: 11623

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11623/نخستین-بار-کشت-ارزن-فسا-صورت-گرفت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir