رهروان زینب در اقلید گرد هم آمدند

خبرگزاری فارس , 6 آبان 1394 ساعت 11:19

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید از تجمع بزرگ رهروان زینبی ساعت 4 عصر فردا دوشنبه 12 محرم در امامزاده عبدالرحمان و زینب خاتون اقلید و امامزاده ابراهیم خنجشت این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، علیرضا منوچهری با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع مذهبی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه مانند روضه‌خوانی، سخنرانی، مداحی و... از ویژه‌برنامه‌های این ایام با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی نام برد و اظهار داشت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین که در روز دوم محرم با حضور مسئولان، خانواده شهدا و مردم در امامزاده‌های شاخص برگزار شد ازجمله ویژه‌برنامه‌های بصیرت عاشورایی بود.

وی به همایش شیرخوارگان که در امامزاده عبدالرحمان، سید محمد، زینب خاتون، امامزاده ابراهیم خنجشت و امامزاده اسماعیل و... این شهرستان در روز دوم ماه محرم اشاره کرد و عنوان داشت: برگزاری همایش «احلی من‌العسل» با حضور بیش از یک هزار و 500 نوجوان عاشورایی با همکاری آموزش‌وپرورش، تجمع بزرگ عاشوراییان بعدازظهر روز عاشورا با حضور هیئت‌های سینه‌زنی سه قلات، چشمه رعنا، امیرآباد، کافتر، حسین‌آباد، علی‌آباد و نظام‌آباد در امامزاده سید محمد، تجمع در زبیده خاتون با برپایی آیین عزاداری، تعزیه، مداحی و روضه‌خوانی و اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه از دیگر ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی بود که تاکنون در محرم امسال در این شهرستان برگزار شده است.

این مسئول تصریح کرد: با مشارکت و همیاری مردم و ادارات اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، دفتر امام‌جمعه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش و غیره برگزاری برنامه‌های متعدد روضه‌خوانی، سخنرانی مذهبی، برپایی سفره‌های نذری، خواندن زیارت عاشورا، سینه‌زنی، زنجیرزنی، برپایی ایستگاه صلواتی، تعزیه‌خوانی و... در عزای سالار شهیدان تا پایان ماه صفر در این شهرستان ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در قالب غرفه‌های عفاف و حجاب، حدیث‌گویی، مشاوره خانوادگی، ایستگاه سلامت، ایستگاه «همگی واقف باشیم» و غیره با حضور اساتید و کارشناسان و روحانیون ازجمله برنامه‌های اجرایی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.

منوچهری از تجمع بزرگ رهروان زینبی ساعت 4 عصر فردا دوشنبه دوازدهم محرم امسال در امامزاده عبدالرحمان و زینب خاتون اقلید و امامزاده ابراهیم خنجشت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج خواهران و حوزه علمیه خواهران این شهرستان خبر داد و بیان داشت: توزیع 200 کتابچه عاشورایی و 500 بروشور و نیز برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و پوسترهای سبک زندگی حسینی از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است که در بقاع متبرکه اقلید اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید در پایان سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت استکبارستیزی، اصل قیام و نهضت عاشورا را ایستادگی و مقابله با استکبار خواند و با تأکید بر اینکه برگزاری آیین عزای سالار شهیدان باید باهدف اصلی ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و مبارزه با ظلم و ستم و در راستای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه نماز باشد از طنین‌انداز شدن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» در فضای بقاع متبرکه اقلید در روز عاشورا سخن گفت.


کد مطلب: 11625

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11625/رهروان-زینب-اقلید-گرد-هم-آمدند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir