بیمارستان امام حسین (ع)فسا بزودی افتتاح خواهد شد

« وب دا» , 6 آبان 1394 ساعت 11:27

وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد:باتلاش هایی که صورت خواهد گرفت مقدمات اتمام بیمارستان یکصد و 60 تختخوابی امام حسین (ع) شهرستان فسا تا پایان سال 95 فراهم شود.


به گزارش حافظ نیوز  سید حسن هاشمی روز گذشته در افتتاح بخش سی سی یو بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا با بیان این که روند درمانی در این بیمارستان با توجه به استانداردهای پزشکی از جمله تعداد پزشکان متخصص و تخت های بیمارستانی خوب است، گفت: نکته قابل توجه در این بیمارستان تغییر چشمگیر فضای بیمارستان پس از اجرای هتلینگ است که منجر به حفظ کرامت بیماران و همراهان آنها شده است.

وی با تاکید بر این که با وجود تمام این موارد رضایت مردم شرط است، اظهار کرد: با توجه به آنچه که در گفت و گو با بیماران متوجه شدیم، رضایت مردمی از ارائه خدمات در این بیمارستان در سطح خوبی ارزیابی می شود و وضعیت ارائه خدمات با گذشته قابل مقایسه نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری از تسریع در ساخت بیمارستان یکصد و 60 تخت خوابی امام حسین به عنوان جایگزین بیمارستان دکتر علی شریعتی ، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت بهداشت و مجری طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی و نیز اعتبارهای در نظر گرفته شده امیدواریم ساخت این بیمارستان تا پایان سال 1395 پایان یابد.

هاشمی افزود: در این صورت تصور می شود شهرستان فسا و توابع آن از نظر تعداد تخت های بیمارستانی به نقطه مطلوبی دست یابد.اگرچه بیمارستان دکتر شریعتی نیز قابلیت این را دارد که با بازسازی و نوسازی بخش هایی همانند روانپزشکی، سوختگی امکان ارائه خدمات به مردم این بخش از منطقه فارس را داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که اقدامات دانشگاه علوم پزشکی فسا در ارتقا خدمات و تامین نیروی تخصصی و فوق تخصصی موثر بوده است، اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب های خوب بهداشتی درمانی در کشور است.

گفتنی است در قالب بسته هتلینگ طرح تحول نظام سلامت تعداد هفت بخش بیمارستان ولیعصر شهرستان فسا در استان فارس بازسازی و تعداد پنج بخش بهسازی شده است. همچنین تعداد تخت های بیمارستانی در بخش سی سی یو در این بیمارستان از هشت تخت به 11 تخت پس از اجرای این طرح افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در خصوص طرح های ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور گفت:بهداشت دهان و دندان در کشور عمدتا بر امور پیشگیری از پوسیدگی دندان متمرکز است. در این راستا معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برنامه مفصلی را در دست اجرا دارد.

هاشمی افزود: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از فلوراید تراپی برای افراد در مقطع دبستان طی یک سال و نیم آینده برنامه های مناسبی اجرا خواهد شد.

وی با تشکر از اقدامات اثرگذار رسانه ملی در معرفی طرح های پیشگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از گزارش های متعدد گفت: در بخش درمان نیز منتظر حمایت جدی بیمه ها هستیم زیرا بخش عمده ای از هزینه های درمانی مردم در حوزه دهان و دندان است.

هاشمی افزود: خدمات دولت در بخش دهان و دندان با بخش بستری قابل مقایسه نیست زیرا در این بخش بیشتر حوزه خصوصی به صورت فعال به ارائه خدمات می پردازد و از همین رو نیز برای تامین و حمایت هزینه های بالای دندانپزشکی حمایت بیمه ها امری ضروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری نسبت به این که در بخش دهان و دندان بالغان نیز حمایت بیمه ها را شاهد باشیم، عنوان کرد: وظیفه ما کاهش پوسیدگی دندان ها است که سن مورد توجه ما اکنون دبستان است؛ در مقاطع بعد نیز تا دوران دبیرستان را تحت پوشش قرا رخواهیم داد و امید داریم در سال های آینده شیوع پوسیدگی دهان و دندان را کاهش دهیم.


کد مطلب: 11657

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11657/بیمارستان-امام-حسین-ع-فسا-بزودی-افتتاح-خواهد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir