۰
plusresetminus

به آموزش پدافند غیرعامل در مدارس اقلید توجه شود

تاریخ انتشارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۷
معاون فرماندار اقلید بر لزوم مساعدت بسیج، آموزش‌وپرورش و سایر ادارات شهرستانی در آموزش پدافند غیرعامل در مدارس این شهرستان تأکید کرد.
به گزارش حافظ نیوز، خلیل بزرگی در جلسه نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که با حضور رئیس حوزه مدیریت و دبیر شورای معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، مسئولان اطلاعات، اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، بسیج، شورای اسلامی شهر، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، آموزش‌وپرورش و... در سالن شهید شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی اضافه کرد: با اجرای پدافند غیرعامل، می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل رساند ازاین‌رو توجه به این اصل بسیار لازم و ضروری است.

بزرگی رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمام زمینه‌های کشاورزی، راه و شهرسازی، مسکن و ... را ضروری دانست و بر لزوم همفکری، همدلی و مساعدت مسئولان شهرستانی در راستای تحقق اهداف این اصل تأکید کرد.

معاون فرماندار اقلید با تأکید بر اهمیت مدیریت بحران و مسائل مختلف برای جلوگیری از خطر و زیان تأکید و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و جامع در امور مختلف و آموزش در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی و تخصصی در جامعه می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و زمینه پیشرفت کشور شود.

وی بیان داشت: دشمنان می‌کوشند تا با تضعیف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به اهداف خود در جنگ نظامی دست یابند و تقویت پدافند غیرعامل درجه آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان را کاهش می‌دهد و ازآنجایی‌که دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت هستند لازم است که در تمام زمینه‌ها به‌ویژه پدافند غیرعامل آمادگی و آگاهی و مهارت لازم را کسب کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مسئولان شهرستانی بابیان عملکردهای خود در زمینه اجرای اصول پدافند غیرعامل به تبادل‌نظر برای پیشرفت بیشتر در این زمینه پرداختند.
کد مطلب : ۱۱۶۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما