مانور پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی اقلید برگزار شد

خبرگزاری فارس , 7 آبان 1394 ساعت 7:52

با حضور رئیس حوزه مدیریت و دبیر شورای معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مانور پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی اقلید برگزار شد.


به گزارش حافظ نیوز، مانور پدافند غیرعامل با حضور رئیس حوزه مدیریت و دبیر شورای معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی اقلید، بخشدار مرکزی، مدیرعامل کارخانه شیر پاستوریزه غزال اقلید و سایر مدیران صنعتی و کارگران، مسئولان و کارکنان هلال‌احمر و آتش‌نشانی اقلید در محوطه کارخانه شیر پاستوریزه غزال این شهرستان در شهرک صنعتی اقلید برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به آغاز هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان ماه امسال و با تأکید بر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: استفاده از توانمندی و ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور در تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ پدافند غیرعامل به‌منظور مصونیت‌بخشی، ایمن‌سازی و پایداری زیرساخت‌های حیاتی کشور بسیار لازم است.

وی به شعار این هفته مبنی‌بر «پدافند غیرعامل، مصون‌سازی کشور با همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت» اشاره و عنوان کرد: ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان‌های اجرایی کشور، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل، آگاه‌سازی مردم، ایجاد زمینه لازم برای همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در تحقق اهداف پدافند غیرعامل و مشارکت فکری نخبگان در راستای نیازهای تخصصی این حوزه ازجمله مهم‌ترین اهداف بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل است.

علیرضا قادری با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را ضامن مقاوم‌سازی استحکامات، ارتقای قابلیت بقا و حفظ کشور در شرایط بحرانی، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مؤلفه‌های مقاومت در مقابل تهدیدات، کاهش مجموعه آسیب‌پذیری کشور و نمایش اقتدار ملی و به حداقل رساندن تأثیر تهدیدات نظامی دشمن در روحیه، عزم و اراده ملی خواند.

همچنین بخشدار مرکزی اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل بر لزوم برنامه‌ریزی در امور تأکید کرد.

محمدباقر مسعودی بابیان اینکه مشکلات موجود در بخش صنعت تنها به مسائل مربوط به دولت برنمی‌گردد تصریح کرد: مدیران صنعتی باید با بررسی دقیق مسائل راهکارهای نو، علمی و عملی ارائه دهند و از الگوهای موفق و نوآوری‌ها و ابتکارات دنیا در راستای رشد و پیشرفت استفاده کنند.

به گزارش فارس، گروه‌های مختلف امدادی از اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در این مانور اقدام به اطفای حریق و نجات مجروحان فرضی و امدادرسانی به آنان کردند.


کد مطلب: 11671

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11671/مانور-پدافند-غیرعامل-شهرک-صنعتی-اقلید-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir