طرح آگاه‌سازی توسط بهزیستی قیروکارزین اجرا شد

خبرگزاری فارس , 9 آبان 1394 ساعت 21:31

طرح آگاه‌سازی به‌منظور پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای آموزش مربیان نهضت سوادآموزی توسط بهزیستی قیروکارزین اجرایی شد.


به گزارش حافظ نیوز، طرح آگاه‌سازی به‌منظور پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی توسط واحد پیشگیری بهزیستی قیروکارزین و با حضور مربیان نهضت سوادآموزی به‌منظور آگاه‌سازی در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها در یک جلسه سه‌ساعته در آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه پیرامون انواع معلولیت‌ها مانند عقب‌ماندگی ذهنی، دانستنی‌های دوران بارداری، الزامی بودن مشاوره ژنتیک به‌‌ویژه برای افرادی که دارای فرزند معلول در خانه هستند، مطالبی ارائه شد و همچنین در راستای پیشبرد اهداف و به‌منظور فهم بیشتر مطالب، بروشورهایی با عناوین مختلف معلولیت‌ها بین شرکت‌کنندگان توزیع شد و این جلسه با پرسش و پاسخ و نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پایان یافت.

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین در مورد این طرح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حفظ سلامت جامعه، این طرح با عنوان پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی و نهضت سوادآموزی و باهدف آگاه‌سازی و دانش‌افزایی مخاطبان در زمینه اهمیت بهداشت باروری و جلوگیری از معلولیت‌ها، بیماری‌های عفونی و استخوانی و راه‌های پیشگیری از نابینایی و ناشنوایی و ارتقا سلامت افراد جامعه به اجرا درمی‌آید.

بهمن طالبی افزود: با استفاده از برگزاری دوره‌های آموزشی برای گروه هدف، اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به‌نوعی از تولید و بروز معلولیت‌ها ازقبیل معلولیت‌های ذهنی و جسمی پیشگیری کرده و از بار کاری دیگر معاونت‌ها مانند توان‌بخشی و اجتماعی کاسته می‌شود.

این مقام مسئول بابیان این‌که اعتلای سلامتی جوامع بدون تحقق بهداشت روانی و ارتقای سلامت حاصل نمی‌شود اضافه کرد: سلامت جسمی و  بهداشت روانی فرد در گرو وجود آمادگی‌های لازم خانوادگی و اجتماعی است و با توجه به اینکه درصد بالایی از آمار معلولیت‌ها در روستاها وجود دارد، ضرورت انجام فعالیت‌های آگاه‌سازانه در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها در روستاها به‌شدت ضرورت می‌یابد.

طالبی بیان داشت: در بحث پیشگیری با استفاده از بسترهای مناسب آموزشی و با بهره‌مندی از همکاری سایر ارگان‌ها مانند نهضت سوادآموزی به انتقال اطلاعات پایه‌ای مربوط به تربیت کودک، نیازهای دوران بلوغ، انتخاب همسر، ارتباط صحیح زناشویی و آشنایی با عوامل معلولیت‌زای پیش از ازدواج و بارداری و پس از زایمان پرداخته تا از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جمعیت‌های روستایی پیشگیری شود.


کد مطلب: 11673

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11673/طرح-آگاه-سازی-توسط-بهزیستی-قیروکارزین-اجرا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir