مسئولان اقلید با کارخانه قند تعامل بیشتری کنند

خبرگزاری فارس , 12 آبان 1394 ساعت 7:54

فرماندار اقلید بر لزوم تعامل بیشتر مسئولان شهرستانی با کارخانه قند اقلید در راستای رفع مشکلات چغندرکاران و عدم تحمیل بار روحی و مالی اضافی بر کشاورزان این شهرستان تأکید کرد.


به گزارش حافظ نیوز، صادق کریمی در جلسه‌ای که بعدازظهر امروز در راستای بررسی مشکلات چغندرکاران این شهرستان و مسائل پیرامون این موضوع با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، تأمین اجتماعی، کارخانه قند اقلید، صنف کامیون‌داران و کارشناسان مربوطه در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شغل بیش از 80 درصد از مردم اقلید دامداری و کشاورزی است، اظهار داشت: خشک‌سالی چند سال گذشته و بسیاری از مسائل موجود موجب متضرر شدن کشاورزان و دام‌پروران شده است که این موضوع لزوم حمایت جدی از این قشر زحمت‌کش را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به نقش مؤثر بخش خصوصی در اقتصاد و اشتغال کشور عنوان داشت: واحدهای تولیدی به‌ویژه واحدهایی که با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه و کشور مفید هستند، باید به صورت جدی حمایت شود.

کریمی خدمت به مردم وفادار و قدرشناس ایران را افتخاری بزرگ و وظیفه‌ای خطیر دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار که زمینه پیدایش بسیاری از ناهنجاری‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را از بین می‌برد، بزرگ‌ترین و مؤثرترین خدمت به خانواده‌هاست که باید موردتوجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

فرماندار اقلید کارخانه قند این شهرستان را یکی از واحدهای تولیدی موفق شهرستانی خواند و بابیان اینکه کمک به رفع مسائل و مشکلات این واحد در حقیقت خدمت به مردم است، بر لزوم تعامل بیشتر و مؤثرتر مسئولان شهرستانی در این راستا تأکید کرد.

این مسئول به شرایط آب و هوایی، ضرر مالی برخی کشاورزان و چغندرکاران و دلهره و واهمه آنان برای برداشت هرچه سریع‌تر چغندر کشت‌شده به منظور جلوگیری از بار هزینه‌ای و ضرر اضافی اشاره کرد و رفع مشکل ترافیک بار چغندر در کارخانه قند اقلید را خواستار شد.

کریمی با تأکید بر ضرورت تعامل دوطرفه بین بخش خصوصی و دولتی و همکاری بیشتر و بهتر مسئولان شهرستانی در زمینه رونق صنعتی و اقتصادی اقلید برای پیگیری مسائل و مشکلات مربوطه از طریق مراجع قانونی استانی و کشوری قول مساعد داد.

به گزارش فارس، مسدود شدن برخی از حساب‌های بانکی کارخانه قند اقلید، بدهکاری به تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات چغندرکاران، حمل‌ونقل چغندر و بار ترافیکی در محوطه کارخانه، تسریع در تحویل چغندر از کشاورزان و ... ازجمله مسائل موردبحث و بررسی در این جلسه بود که با تأکید فرماندار اقلید مسئولان شهرستانی بر تلاش و حمایت در راستای رفع این موارد اتفاق نظر داشتند.


کد مطلب: 11717

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11717/مسئولان-اقلید-کارخانه-قند-تعامل-بیشتری-کنند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir