۰
plusresetminus

برداشت لیموشیرین از باغات قیروکارزین آغاز شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با تأکید بر اینکه این شهرستان همچنان در صدر تولیدکنندگان لیموشیرین کشور است از آغاز برداشت این محصول از باغات مرکبات این شهرستان خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، ناصر انصاری اظهار داشت: قیروکارزین با دارا بودن بیش از 5 هزار هکتار سطح زیر کشت لیموشیرین و تولید سالانه بیش از 250 هزار تن از این محصول بالغ‌بر 43 درصد تولید لیموشیرین کشور و 49 درصد از تولید استانی را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه قیروکارزین همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموشیرین کشور است افزود: برداشت این محصول تا اسفندماه در قیروکارزین ادامه دارد و لیموشیرین تولیدی به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به برخی مشکلات این بخش بیان داشت: از مشکلات عمده این بخش کم شدن آب‌های زیرزمینی به دلیل کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر است که توجه ویژه به امر آبخیزداری را طلب می‌کند.

انصاری نبود صنایع تبدیلی و میدان میوه و تره‌بار را از مشکلات بخش کشاورزی و به‌‌ویژه مرکبات قیروکارزین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموترش و لیموشیرین کشور دانست و اضافه کرد: این مشکلات باعث شده است که واسطه‌ها و دلالان با خرید و فروش مرکبات قیروکارزین نظیر لیموترش و لیموشیرین در میدان‌های میوه و تره‌بار شهرستان‌های هم‌جوار، این محصولات با کیفیت را به‌نام خود به بازارهای مصرف عرضه کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به خواص میوه لیموشیرین بیان داشت: لیموشیرین به علت داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان، موجب رفع تصلب شرائین و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و همچنین مصرف لیموشیرین برای سرماخوردگی، گلودرد و هضم دستگاه گوارش بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه اسیدفولیک موجود در لیموشیرین نسبت به میوه‌های دیگر بیشتر است و نقش مؤثری در پیشگیری از کم‌خونی ایفا می‌کند ادامه داد: افرادی که مبتلا به کم‌خونی به‌‌ویژه کم‌خونی از نوع اسیدفولیک هستند می‌توانند این میوه را مصرف کنند و همچنین اثر مفید روی معده، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده سبب شده که پزشکان مصرف روزانه یک لیموشیرین را به تمام مبتلایان به ناراحتی معده توصیه کنند.

 شهرستان قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله 170 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع‌شده است.
کد مطلب : ۱۱۷۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما