۰
plusresetminus

دومین سوگواره اسطوره صبر و استقامت در آباده برگزار شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده از برگزاری دومین سوگواره «اسطوره صبر و استقامت» با حضور 8 گروه تعزیه‌خوان از آباده، اقلید، اصفهان، یزد و قزوین در هیئت زینبیه (س) این شهرستان خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، علی‌اکبر عرب‌شیبانی از برگزاری دومین سوگواره اسطوره صبر و استقامت با هنرنمایی هشت گروه تعزیه‌خوان از آباده، اصفهان، اقلید، یزد و قزوین خبر داد.

وی به آیین گشایش دومین سوگواره اسطوره صبر و استقامت با همراهی کاروان غم‌زدگان دشت نینوا و حضور پررنگ مردم و مسئولان شهرستانی اشاره کرد و افزود: در این آیین عطر نینوای حضرت سیدالشهدا (ع) مشام عاشقان را سیراب کرد و صدای زنگ اشتران، مردم شهر آباده را برای میزبانی از کاروان اسرای دشت نینوا به خیابان‌ها کشاند.

عرب‌شیبانی با بزرگداشت ایثار و فداکاری حضرت زینب (س) اضافه کرد: این آیین نورانی با هنرنمایی گروه‌های تعزیه‌خوانی رقیه بنت الحسین (س)، منتظران مهدی (عج) و شهزاده علی‌اکبر (ع) آباده برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده تصریح کرد: سوگواره اسطوره صبر و استقامت از سال گذشته در آباده به‌ صورت شهرستانی افتتاح شد که با توجه به استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان و دل‌سوختگان اهل‌ بیت (ع) امسال به‌ صورت منطقه‌ای و با حضور هشت گروه تعزیه‌خوان از آباده، اصفهان، اقلید، یزد و قزوین در هیئت زینبیه (س) این شهرستان برگزار می‌شود.

وی به اجرای بیش از 50 تعزیه در نقاط مختلف شهری و روستایی آباده اشاره کرد و ادامه داد: در سوگواره اسطوره صبر و استقامت، تعزیه‌های وداع شهربانو، امام حسین (ع)، ورود به مدینه و شهادت حضرت مسلم (ع)، جناب حر، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حمزه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

 این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره تبلیغات اسلامی و هیئت‌امنای هیئت زینبیه (س) آباده از هفتم تا چهاردهم آبان‌ماه جاری در هیئت زینبیه (س) در حال برگزاری است.
کد مطلب : ۱۱۷۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما