دومین دوره آموزش خبرنگاری دانش‌آموزی در اقلید برگزار شد

خبرگزاری فارس , 17 آبان 1394 ساعت 9:57

دومین دوره آموزش خبرنگاری دانش‌آموزی با شرکت 80 دانش‌آموز مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری اقلید برگزار شد.


به گزارش حافظ نیوز، دومین دوره آموزش خبرنگاری دانش‌آموزی با شرکت 80 دانش‌آموز مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در کانون شهید کوثری این شهرستان برگزار شد.

مسئول سازمان دانش‌آموزی اقلید در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به فعالیت خبرگزاری دانش‌آموزی پانا با اولویت اخبار آموزش‌وپرورش، برگزاری دوره‌های خبرنویسی و خبرنگاری برای دانش‌آموزان علاقه‌مند در عرصه رسانه را زمینه‌ای مناسب برای شکوفایی استعدادها خواند و بر تلاش در راستای تحقق شعار این خبرگزاری یعنی «هر آموزشگاه یک خبرنگار» تأکید کرد.

سید رسول مرتضوی اجرای سیاست‌های سازمان دانش‌آموزی برای تأمین نسل آینده جامعه خبری کشور، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به دنیای ارتباطات و رسانه، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه مسائل جامعه، پردازش اخبار تولیدی دانش‌آموزان بر اساس اصول علمی، ارتقای توانمندی دانش آموزان برای تقویت مهارت‌های ارتباطی، مدیریت صحیح و مؤثر بر فرآیند تولید، پوشش و ارسال خبر، تقویت روحیه تعامل با سایر بخش‌های جامعه و روحیه کار تشکیلاتی بین دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه در آنان برای مشارکت فعال و تداوم ارتباط با دنیای رسانه و اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و توسعه اطلاع‌رسانی اخبار حوزه‌های مختلف و گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های دانش‌آموزی و اعضای سازمان دانش‌آموزی کشور را از اهداف خبرگزاری دانش‌آموز عنوان کرد.

وی پویایی و فعالی بهتر خبرگزاری پانا و شناسایی استعدادهای موجود در اقلید و انعکاس بیشتر اخبار این شهرستان را هدف دیگر برگزاری این دوره آموزشی خواند و از تداوم برگزاری دوره‌های متعدد آموزش خبرنگاری دانش‌آموزی در فواصل زمانی مختلف خبر داد.

 آموزش اصول خبرنویسی، چگونگی تهیه خبر و عکس خبری، شرح وظایف دانش‌آموزان خبرنگار و چگونگی ارتباط آنان با خبرگزاری پانا ازجمله مباحث این جلسه بود.


کد مطلب: 11801

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11801/دومین-دوره-آموزش-خبرنگاری-دانش-آموزی-اقلید-برگزار

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir