۰
plusresetminus
گزارشی از نشست دانشجویان بسیجی شیراز با مدیرکل صدا وسیمای مرکز فارس؛

اهتمام مسئولان برای پوشش شبکه‌های دیجیتالی در سراسر فارس/ آمادگی صدا و سیما برای پوشش کرسی‌های آزاداندیشی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به عدم پوشش شبکه‌های دیجیتالی و تلویزیونی در برخی از روستاهای این استان بر تلاش جدی مسئولان برای حل این مشکل تاکید کرد.
بسیج دانشجویی, صدا و سیمای فارس
بسیج دانشجویی, صدا و سیمای فارس
نشست مسئولان گروه‌های جهادی دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز و مسئولان حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این شهر با مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس برگزار شد.

در این نشست عباس توانا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، محمدکیانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وحید خانی مظفری مسئول گروه جهادی دانشجویی شهدای گمنام، آرش ماندنی زاده مسئول گروه جهادی فاتح، محمدحسین عظیمی مسئول گروه جهادی پیمان، علی اکبر دهقانی مسئول گروه جهادی شهید شاهچراغی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز، داود کریمی مسئول گروه جهادی نادیان و نجمه اشرفی مسئول خواهران گروه جهادی نادیان به بیان نظرات و پیشنهادت خود در راستای تقویت هرچه بیشتر برنامه‌های محتوایی صداوسیمای مرکز فارس پرداختند.

کمک به برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه، بهبود وضعیت کارتون خواب‌ها و محله‌های فقیر نشین، بیان دغدغه‌های مردم، پوشش برنامه‌های درون دانشگاهی، آگاه سازی مردم، تبیین اقتصاد مقاومتی، پخش میزگردهای دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در تلوید محتوای برنامه‌های صداو سیما، تولید و پخش برنامه‌های تخصصی در زمینه اقتصاد مقاومتی، کاهش تبلیغ کالاهای مصرفی و لوکس، ایجاد تسهیلات برای فرهنگ سازی تولیدات داخلی، آسیب شناسی مشکلات بومی و صنعت، افزایش ارتباط با دانشجویان، ارائه برنامه‌های تحلیلی در کنار اخبار و... مطالبی بود که دانشجویان حاضر در جلسه به بیان آن‌ها پرداختند.

قزل‌سفلی: اهتمام جدی مسئولان برای پوشش شبکه‌های دیجیتالی در سراسر فارس

در ادامه این جلسه اسماعیل قزل سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: بسیج دانشجویی نخستین قشر از مجموعه سازمان بسیج مستضعفین بوده که امام راحل در دوم آذر 67 فرمان تشکیل آن را صادر کرد.

وی افزود: در شرایطی که عده ای فکر می‌کردند تفکر بسیجی پایان یافته است، امام راحل با دوراندیشی و نگاه راهبردی و فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، صحنه نبرد را به خوبی تبیین کرد.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه دانشگاه و حوزه علمیه در صحنه نبرد نرم به عنوان لبه جلویی منطقه نبرد با دشمن می‌جنگند اضافه کرد: بسیج دانشجویی از یک رشد و بالندگی شایسته و خوبی برخوردار بوده و افسر جنگ نرم زیبنده دانشجویان بسیجی است.

قزل سفلی در ادامه با اشاره به رویکرد جهادی مجموعه بسیج دانشجویی و با بیان اینکه این رویکرد به عنوان یک برنامه راهبردی در بسیج دانشجویی در حال انجام است ادامه داد: بسیج دانشجویی استان فارس در تابستان 94 بیش از 3 هزار نفر روز در قالب بیش از 55 گروه جهادی دانشجویی عملکرد داشته است و به دنبال اعزام چندین گروه جهادی به خارج از کشور برای خدمترسانی و کمک به مناطق محروم کشورهای مسلمان و شیعه هستیم چراکه جغرافیای جهان اسلام مرز نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه دانشجویان جهادگر بسیجی با حضور در مناطق محروم، نسبت به مشکلات این مناطق آگاه شدند تصریح کرد: خدمت رسانی به مناطق محروم را پایان کار نمی‌دانیم و مطالبه حل مشکلات مناطق محروم نیز وظیفه خود می دانیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به عدم پوشش شبکه‌های دیجیتالی و تلویزیونی دربرخی از روستاهای این استان بر تلاش جدی مسئولان برای حل این مشکل تاکید کرد و گفت: شبکه‌های ماهواره ای اعماق مغز و فکر جوانان را هدف قرار داده است از این رو مقابله با این موضوع همت و تلاش مضاعف را می‌طلبد.

رضایی: رویکردهای فرهنگی از نگاه‌های سمبلیک خارج شود

در ادامه نشست هادی رضایی مدیر بررسی و تحلیل ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: افرادی که رسالت خدمت به مردم را برعهده گرفته‌اند باید پاسخگوی آن‌ها نیز باشند و برای شعور آن‌ها نیز ارزش قائل شوند.

وی با تقدیر و تشکر از مدیران صداوسیمای مرکز فارس، برایجاد زمینه برای حضور منتقدان دلسوز در برنامه‌های این مرکز تاکید کرد و افزود: در برنامه‌های تلویزیونی از کارشناسان خبره و دلسوز با نگاه انتقادی به وضعیت موجود استان فارس استفاده شود.

مدیر بررسی و تحلیل ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر پرهیز از اجرای برنامه‌های گزارش کاری و رفع تکلیفی درتلویزیون تاکید کرد و گفت: کارشناسان برنامه‌های صداوسیمای مرکز فارس به محتوای برنامه‌های خودعمق ببخشند.

رضایی با بیان اینکه صداوسیمای مرکز فارس در انتقال پیام خود به مخاطبان گام‌هایی برداشته است، خواستار تلاش بیشتر برای این کار شد و اضافه کرد: باید به درک صحیح مردم اعتماد کرد و آسیب‌های شبکه‌های ماهواره ای را نیز بیان کنیم.

وی با بیان اینکه باید رویکردهای فرهنگی را از نگاه‌های سمبلیک خارج کنیم افزود: صدا و سیمای مرکز فارس فریاد دانشجویان و مردم را به گوش مسئولان برساند.

مدیر بررسی و تحلیل ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از آمادگی این مجموعه برای برگزاری میزگردهای دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد و... به صورت رسانه ای خبر داد و با تاکید برایجاد فضایی برای پوشش تلویزیونی این برنامه‌ها تصریح کرد: در صداوسیمای مرکز فارس از دانشجویان دلسوز و منتقد به عنوان مشاوران جوان این مجموعه استفاده شود.

رضایی در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی همه مسئولان برای پوشش شبکه‌های دیجیتالی در سراسر استان فارس گفت: روحیه جهادی باید به نسل‌های بعد منتقل و در جامعه نیز نهادینه شود و در این راستا صداوسیمای می‌تواند برنامه و مستندهای مختلف در قالب سفرنامه جهادی تولید و پخش کند.

آمادگی صداوسیمای فارس برای پوشش تلویزیونی کرسی‌های آزاداندیشی

سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این نشست صمیمی اظهار داشت: نسبت به خطر ماهواره نگرانیم و به دنبال رفع مسائل و مشکلات فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت دشمن در خصوص راه اندازی شبکه‌های ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: آن‌ها به صورت مداوم شیوه‌های جدید جنگ نرم را نشر می‌دهند و شبکه‌های مجازی فیس بوک، توییتر و... از یک جریان فکری و اتاق فکر بیرون می‌آیند و هدفشان ساقط کردن نظام است اما مکرشان نابود می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه از عزم ما برای حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب کاسته نخواهد شد اضافه کرد: برای انقلاب اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده است و خدا نیز این انقلاب را نگه می‌دارد.

سهرابی با بیان اینکه از پیچ‌های تاریخی با موفقیت می‌گذرد اضافه کرد: صداوسیما انقلابی مانده است و این روحیه انقلابی را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به جنگ نرم، خواستار کمک دانشجویان ارزشی و بسیجی در مهندسی پیام به صداو سیما شد و افزود: همه افراد، در این جنگ نرم، صداوسیما را به عنوان قرارگاه جنگ نرم کمک کنند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس راه برون رفت از مشکلات را استفاده از فرهنگ و تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: با فرهنگ و تفکر بسیجی مسائل و مشکلات حل می‌شود.

سهرابی با تاکید بر افزایش ظرفیت پذیرش نقد گفت: صداوسیمای مرکز فارس آمادگی دارد تا کرسی‌های آزاد اندیشی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود را با رعایت ضوابط و مقررات را پوشش دهد.
وی بیان داشت: بسیج را از صدا و سیما جدا نمی‌دانیم و دشمن برای به زمین زدن این دو سازمان برنامه ریزی کرده است از این رو باید هوشیار باشیم.

در این نشست عباس توانا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه صداوسیما از جایگاه بالایی برخوردار بوده و مسئولیتان نیز خطیر است اظهار داشت: صداوسیمای مرکز فارس مطالبات مردم استان را بیان کند و اتاق فکر تولید محتوا در این مرکز تقویت شود.

وی با بیان اینکه صداوسیما باید مطالبه گر و بلندگوی مردم باشد، خواستار تولید برنامه‌هایی به سبک و روش پایش و ثریا در صداوسیمای مرکز فارس و تصریح کرد: برنامه‌های تبیینی و روشنگری تولید شود و به جریان دانشجویی و انقلابی در برنامه‌ها میدان داده شود.
 
بسیج دانشجویی فارس
کد مطلب : ۱۱۸۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما