۰
plusresetminus
گزارشی از فضای امنیتی دانشگاه شیراز در دولت اعتدال؛

طنین شعار «دانشگاه تک صدایی، نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم» در دانشگاه شیراز/ درهای دانشگاه شیراز روی دانشجویان بسته شد/ رسانه‌های منتقد حق ورود ندارند!/ پخش غیرقانونی عکس یکی از سران فتنه

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۷
مسئولین دانشگاه شیراز برای اولین بار در سال‌های گذشته در مقابل تالار حکمت که محل سخنرانی علی مطهری بود، با داربست فلزی گیت‌های شدید امنیتی را درست کردند و این اقدام سالن حکمت را شبیه به پادگان‌های نظامی کرد.
دانشگاه شیراز/ فضای امنیتی
دانشگاه شیراز/ فضای امنیتی
به گزارش "حافظ نیوز"، دانشجویانی که پشت درب های بسته تالار حکمت حضور دارند با شعار “ دانشگاه تک صدایی نمی خواهیم نمی خواهیم” نسبت به عدم اجازه به ورود خود به سالن اعتراض کردند.

دانشگاه شیراز امشب میزبان حسن عباسی به دعوت بسیج دانشجویی و علی مطهری به دعوت انجمن وفاق و توسعه در دو سالن متفاوت بود.

تالار فجر دانشگاه شیراز که میزبان حسن عباسی است در فضای کاملا آرام مملو از جمعیت بود و دانشجویان دانشگاه شیراز بیش از ظرفیت این سالن در برنامه امشب بسیج دانشجویی این دانشگاه حضور دارند.

اما در روی دیگر دانشگاه شیراز یعنی سالن حکمت که میزبان علی مطهری است، باوجود پر نشدن صندلی های این سالن، با فضای شدید و گیت‌های بازرسی مانع از حضور دانشجویان شده اند.

دانشجویانی که پشت درب های بسته تالار حکمت حضور دارند با شعار “ دانشگاه تک صدایی نمی خواهیم نمی خواهیم” نسبت به عدم اجازه به ورود خود به سالن اعتراض کردند و این اعتراض باعث شده است که صدای علی مطهری در حین سخنرانی به افراد حاضر در سالن نرسد و بخواهد که مانع حضور دانشجویان در سالن نشوند اما مسئولین این تشکل و دانشگاه اجازه حضور دانشجویان به سالن را ندادند.

در ابتدای این همایش در اقدامی غیر قانونی عکس یکی از سران فتنه در کلیپی قبل از سخنرانی علی مطهری پخش شد که این امر باعث اعتراض دانشجویان حاضر در سالن شد.

گفتنی است در همین حین سالن فجر دانشگاه شیراز مملو از جمعیت است که حسن عباسی در حال سخنرانی است.

برنامه امشب سخنرانی دو تن از شخصیت های سیاسی و مطالعاتی کشور، دانشگاه شیراز را شبیه به پادگان کرد.

امشب حسن عباسی در تالار فجر دانشگاه شیراز به دعوت بسیج دانشجویی و علی مطهری به دعوت انجمن وفاق و توسعه میهمان دانشگاه شیراز هستند و این دانشگاه را در امنیتی ترین فضای خود در چندین سال گذشته وارد کرده است.

این برنامه ها در صورتی در حال برگزاری است که دانشگاه شیراز از ابتدای صبح ورود و خروج دانشجویان را فقط با کارت دانشجویی صادر می کرد و از ساعت ۱۶ به بعد درب دانشگاه را بر روی دانشجویان بستند و مانع ورود میهمانان و دانشجویان دانشگاه های شیراز به برنامه های گفته شده کردند.

در همین رابطه تجمع و ازدحام بیش از اندازه دانشجویان در مقابل دانشگاه شیراز، موجب اعتراض دانشجویان شد و این امر باعث حضور نیروی انتظامی در حواشی دانشگاه با تعداد زیاد شد.

مسئولین دانشگاه شیراز برای اولین بار در سال های گذشته در مقابل تالار حکمت که محل سخنرانی علی مطهری بود با داربست فلزی گیت های شدید امنیتی را درست کردند و این اقدام سالن حکمت را شبیه به پادگان های نظامی کرده است.

از نکات جالب توجه دیگر این برنامه ها عدم ورود رسانه های منتقد به سالن دانشگاه بود و مسئولین ارشد دانشگاه در لیستی فقط اجازه ورود خبرنگاران همسو با مسئولین ارشد دانشگاه را دادند.

گفتنی است امشب دانشگاه شیراز در امنیتی ترین شب خود را در سال های گذشته سپری می کند.

روابط عمومی بسیج دانشجویی
کد مطلب : ۱۱۸۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما