دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

باید اداره ورزش و جوانان توضیح دهد با چه مجوزی در سومین حرم اهل بیت(ع) حکم تشکیل هیئت تخته نرد داده است؟

21 آبان 1394 ساعت 16:48

حجت‌الاسلام طاهری گفت: اوقاف اطعام دهه سوم را به اربعین اخصاص دهد و مناسب است برای اربعین برنامه کاملی داشته باشد و مردم را پذیرایی کند


به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام‌ محی‌الدین طاهری در نشست هفتگی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به انسجام مراسم اربعین در حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: بسیاری به دنبال آن هستند که نماد سومین حرم را خدشه‌دار کرده و به سمتی ببرند که رژیم منحوس پهلوی در نظر داشت و انتظار است از همین اکنون علما و روحانیت بر روی مراسم و مناسبت‌هایی که حضور پرشور مردم شیراز در مراسم مذهبی و دینی را نشان می‌دهد، متمرکز شوند تا القائات بدخواهان در مورد سومین حرم اهل‌بیت خنثی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که  صحن جامع احمدی سرعت عملیاتی شود و سال دیگر چند صد هزار جمعیت اربعین را در آن مکان پذیرفته شوند.

تولیت آستان سید علاالدین حسین(ع) خواستار شد تا اوقاف اطعام دهه سوم را به اربعین اخصاص دهد و مناسب است برای اربعین برنامه کاملی داشته باشد و مردم را پذیرایی کند و سایر دستگاه‌های دخیل نیز خدماتی را در این روز ارائه دهند که سال بعد هر نفر 10 عزادار دیگر را با خود همراه سازد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در ادامه به حکم تشکیل هیئت تخته‌نرد که در مجموعه ورزش و جوانان فارس رخ‌داده، اشاره و بیان داشت: اگر این مورد حتی در جای دیگری از کشور سابقه داشته باشد شایسته سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست و ورزش و جوانان باید بداند که نظر مراجع نسبت به تخته‌نرد مثبت نبوده و برای فارس ننگ است که پیشگام این کار شود.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: ورزش و جوانان اگر اجازه و دستورالعملی از علما در این زمینه اخذ کرده آن را ارائه کند و اگر ندارند باید توضیح دهند با چه مجوزی در سومین حرم اهل‌بیت چنین کاری می‌کنند که یادآور جشن‌های 2500 ساله طاغوت و جشن فرهنگ و هنر سلطنت منحوس است.


کد مطلب: 11882

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11882/باید-اداره-ورزش-جوانان-توضیح-دهد-مجوزی-سومین-حرم-اهل-بیت-ع-حکم-تشکیل-هیئت-تخته-نرد-داده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir