۰
plusresetminus

2برابر شدن واردات بنزین در سال جاری

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹
متوسط روزانه واردات بنزین از ابتدای امسال تاکنون 9 میلیون لیتر است اما معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این رقم را شش میلیون لیتر اعلام می‌کند.
به گزارش حافظ نیوز، شاهرخ خسروانی؛ معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حالی که میانگین واردات بنزین را بیش از  شش میلیون لیتر اعلام می‌کند که طبق آمار رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، متوسط واردات روزانه بنزین از ابتدای امسال تا دهم آبان ماه هشت میلیون و 850 هزار لیتر بوده است.

در سال گذشته به طور متوسط روزانه چهار میلیون و 490 هزار لیتر بنزین به کشور وارد شد. حجم واردات بنزین در 225 روز نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 97 درصد افزایش نشان می‌دهد.

اگرچه به گفته خسروانی متوسط ظرفیت کشتی‌هایی که با آنها بنزین وارد می‌شود ٣٨ تا ٤٥ میلیون لیتر است و نباید این موضوع به معنای میانگین واردات روزانه همین مقدار بنزین به کشور تلقی شود اما متوسط واردات روزانه بنزین در ماه گذشته 17 میلیون و 800 هزار لیتر بود.

علی‌رغم اینکه به گفته خسروانی کلیه واحدهای بنزین‌سازی پالایشگاه‌های کشور با تمام ظرفیت خود در حال تولید هستند اما کاهش ذخایر استراتژیک بنزین موجب شده است تا رقم واردات بنزین نسبت سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد وشرکت ملی پالایش و پخش مجدد به استفاده از بنزین پتروشیمی‌ها روی بیاورد.

در حال حاضر متوسط مصرف روزانه بنزین حدود 72 میلیون لیتر در روز و طبق آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش، تولید بنزین پایه در پالایشگاه‌های کشور روزانه 60 میلیون لیتر است.

 
مرجع : خبرگزاری تسنیم
کد مطلب : ۱۱۸۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما