دوچرخه‌سوار جهانگرد وارد اقلید شد

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1394 ساعت 13:27

دوچرخه‌سوار جهانگرد، سید مسعود طباطبایی در دومین دوره دوچرخه‌سواری استان‌های ایران امروز وارد اقلید فارس شد.


به گزارش حافظ نیوز، دوچرخه‌سوار جهانگرد سید مسعود طباطبایی در دومین دوره دوچرخه‌سواری استان‌های کشور که از پاسارگاد فارس آغاز شد عصر امروز به اقلید رسید و در آیین آغاز المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای که با حضور نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر آموزش‌وپرورش، مسئول سازمان دانش‌آموزی، سرپرست اداره ورزش و جوانان، مدیران، مربیان پرورشی و ورزشی مدارس، پیشکسوتان ورزشی و دانش‌آموزان پیشاهنگ و بیش از 450 دانش‌آموز دختر مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم این شهرستان در سالن هلال‌احمر برگزار شد شرکت کرد.

طباطبایی دوچرخه‌سوار جهانگرد که جانباز 65 درصدی است در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید به تشکیل گروه خودجوش انسان‌های سبز در سال 82 اشاره و هدف از تأسیس آن را انتقال پیام صلح، عدالت و دوستی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه این گروه در تلاش است تا با ایران‌گردی و جهانگردی معرف، تاریخ، فرهنگ و هنر این مرزوبوم کهن در داخل و خارج کشور باشد بر برنامه‌ریزی و تشکیل انجمنی برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه با هم‌اندیشی مردمی تأکید کرد.

طباطبایی به دوچرخه‌سواری به‌صورت تور اقوام ایرانی در مناسبت‌های مختلف ملی و تاریخی ازجمله هفته دفاع مقدس، سالگرد شهادت شهید فهمیده، روز جهانی کوروش، خلیج‌فارس و... اشاره و بیان کرد: در مرحله نخست سفرهای استانی 51 استان رکاب خورد و این در حالی است که به برخی از استان‌ها چند بار سفر وارد شدیم.

وی با تأکید بر اینکه حضور در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج پیام عشق، صلح و عدالت هدف والایی است که در تحقق آن می‌کوشیم به دور نخست دوچرخه‌سواری با نماد قرمزرنگ برای نمایش ایثار و گذشت اشاره و تصریح کرد: دوره دوم از سوم خردادماه به مناسبت روز جانباز و گرامیداشت حماسه سوم خرداد با عنوان یادمان حماسه‌سازان تاریخ‌ساز، مبحث کاشت درخت در آرامگاه شهدای گمنام و مراکز تاریخی کشور، شعار «بحران‌های زیست‌محیطی را جدی بگیریم، اهدای خون و اهدای عضو تبلور انسانیت است» و در راستای «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» از طوس تا شلمچه رکاب زده شد.

طباطبایی در پایان سخنان خود به سومین دوره دوچرخه‌سواری استان‌های ایران در سال 95 با نماد رنگ سفید پرچم ایران و نشان از صلح و دوستی به جهانیان اشاره و از پایان دوچرخه‌سواری دور دوم در روز هفتم آذرماه امسال (روز نیروی دریایی) در بندرعباس خبر داد.

همچنین مسئول سازمان دانش‌آموزی اقلید در حاشیه برگزاری آیین آغاز المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به تأثیر سلامت جسم در سلامت روح اظهار داشت: ورزش و تحرک موجب شادابی و نشاط دانش‌آموزان و ایجاد جامعه‌ای پرتکاپو و پویا می‌شود.

سید رسول مرتضوی به برگزاری دومین المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای اشاره و عنوان کرد: ارتقای سلامت جسم و روح، مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در فعالیت‌های مدرسه، ارتقای پویایی و نشاط در محیط مدرسه، ترغیب دانش‌آموزان به ورزش و شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در مدارس ازجمله اهداف برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای است و آموزش‌وپرورش اقلید می‌کوشد با همکاری مسئولان، فرهنگیان و متصدیان ورزشی شهرستان این المپیاد به‌صورت هدفمند و با کسب نتایج مؤثر برگزار شود.


کد مطلب: 11902

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11902/دوچرخه-سوار-جهانگرد-وارد-اقلید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir