در حاشیه اظهارات معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس؛

پاسخ سیاسی به انتقادات کارشناسی!/ چه زمانی موعد ارزیابی عملکرد دولت یازدهم فرا خواهد رسید؟

24 آبان 1394 ساعت 13:11

آیا بهتر آن نیست که مسئولان، به جای تکرار مداوم واژه «تقصیر ز احمدی نژاد است!» تلاش کنند آنچه که برای تعالی فارس انجام داده اند را با مردم در میان بگذارند؟


به گزارش "حافظ نیوز" انتقاد از وضع اشتغال و صنعت و نبود زیرساخت های مناسب، مسئله ای است که طی سالهای گذشته همواره مورد انتقاد کارشناسان و برخی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی بوده است. طی هفته های اخیر، مواردی چون آمار بالای بیکاری در استان، کم تحرکی برخی مسئولان استان فارس در جذب سرمایه و عدم تلاش برای رفع مشکلات شهرک های صنعتی، خروج ده هزار میلیارد تومان از سرمایه های مردم فارس از استان توسط بانک ها، خروج سرمایه و سرمایه گذاران از فارس و یا انتقاد از عدم تجهیز مناسب فارس به زیرساخت های حمل و نقل، از جمله مواردی بوده است که نمایندگانی چون جعفر قادری، محمدرضا رضایی و سید حسین ذوالانوار از آن سخن گفته اند. در این بین، مسئولانی (چه در دولت دهم و چه در دولت یازدهم) در استان فارس بوده اند که ضمن اشراف بر معضلات و عقب ماندگی های استان، همواره تلاش کرده اند صادقانه با مردم از کاستی ها سخن بگویند و با تلاشی مشترک با دیگر مسئولان و نمایندگان استان، در جهت رفع کاستی ها گام بردارند.
اما در سوی دیگر این ماجرا برخی مسئولان قرار دارند که همواره معتقد بوده و هستند که مقصر همه کاستی ها و معضلات در استان فارس و کشور و بلکه منطقه و جهان! دولت احمدی نژاد بوده، هست و خواهد بود!
زمانی احمدی(استاندار پیشین فارس) معتقد بود خسارت های دولت های نهم و دهم از خسارت های دوران هشت ساله جنگ تحمیلی بیشتر بوده است! و حال معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز معتقد است کاستی های امروز فارس همچنان ریشه در دولت های نهم و دهم داشته و مربوط به دو سال و نیم اخیر نبوده است!
هادی پژوهش، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در این باره گفت: «آقایان هر روز گفته های عوام پسندانه و شعاری خود را در رسانه ها منتشر می کنند و آنچنان به دولت حمله می کنند که انگار نه انگار منشا این اتفاقات مربوط به دولت گذشته است.»
وی اظهار کرد: «در بحث یارانه ها به شکلی صحبت می کنند که گویی این بحث در دولت تدبیر و امید مطرح و اجرا شده در حالی که خود همین آقایان منتقد در آن زمان در مجلس حضور داشتند اما ترجیح دادند سکوت کنند و امروز با داد و فریاد هر آنچه می توانند علیه دولت در رسانه ها منتشر می کنند و نقاط ضعف خود را به دولت یازدهم نسبت می دهند.»
پژوهش، با اشاره به استقبال دولت از نقد سازنده و منصفانه ادامه داد: «متاسفانه امروز برخی به اسم نقد و با هدف فرار به جلو مدام دولت را تخریب می کنند.»
وی خطاب به منتقدان گفت: «چرا در مباحث اقتصادی به گونه ای سخن می گویید که انگار همه اتفاقات طی دو یا سه سال گذشته روی داده است؟»
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: «یکی از آقایان از خروج سرمایه های کلان از استان سخن گفته در حالی که همه بخوبی می دانند که فرار و خروج سرمایه ها از استان مربوط به گذشته است و در دولت قبل آغاز شد.»
وی افزود: «دولت تدبیر وامید طی دو سال گذشته تلاش بسیاری کرده که این روند را تغییر دهد و تعادلی در این زمینه ایجاد کند اما عمق و میزان مشکلات به حدی است که باید زمان زیادی صرف اصلاح آنها شود.»
پژوهش گفت: «دولت تدبیر و امید در ابتدای شروع فعالیت خود با حجم بالایی از مشکلات، کمبودها، تحریم ها، رکود اقتصادی، اختلاس ها و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه شد که همه میراثی برای جای مانده از دولت قبل است اما آقایان همه این مشکلات را لاپوشانی کرده و حرفی از آنها نمی زنند اما آثار آنها که در این دولت دیده شده را به عنوان ضعف دولت بیان می کنند.»

چه زمانی موعد ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید فرا خواهد رسید؟
مسلما هیچ کارشناس و یا متخصص منصف اقتصادی، دوران سه ساله پایانی دولت دهم را دورانی طلایی ارزیابی نمی کند و انتقادات کارشناسی در خصوص چرایی تعریف برخی پروژه های عمرانی که حجم بسیار زیادی از منابع مالی کشور را مصروف خود ساخت و در واقع سرمایه کشور را در مسیر نادرست و بدون اولویت هزینه کرد، همواره و از همان دوران حاکمیت دولت دهم نیز مطرح بوده است اما به نظر می رسد آنچه که بسیاری از نمایندگان فارس در این ایام به آن اشاره کرده و آن را در نقد دولت بیان می کنند، ارتباط چندانی با دوران احمدی نژاد نداشته و در واقع زبان حال امروز استان فارس است. در این میان سوالی که مسئولان استانداری فارس و دولت تدبیر و امید باید به آن پاسخ دهند آن است که چه زمانی موعد ارزیابی عملکرد دولت تدبیر و امید در زمینه های گوناگون اقتصادی، صنعتی و عمرانی فرا خواهد رسید؟
آیا بهتر آن نیست که مسئولان، به جای تکرار مداوم واژه «تقصیر ز احمدی نژاد است!» تلاش کنند آنچه که برای تعالی فارس انجام داده اند و آنچه که بنا بر هر دلیلی نتوانسته اند برای پیشرفت استان انجام دهند را با مردم در میان بگذارند؟


کد مطلب: 11945

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/11945/پاسخ-سیاسی-انتقادات-کارشناسی-زمانی-موعد-ارزیابی-عملکرد-دولت-یازدهم-فرا-خواهد-رسید

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir