۰
plusresetminus
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:

اجرای 70 هزار برنامه در فارس طی هفته بسیج/ تشریح نقش بسیج در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کوشکی گفت: امروز بسیجیان در مرزهای شرقی و غربی کشور در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند، در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند، در مقابله با جنگ نرم دشمن نقش اساسی بر عهده دارند و سردمداران عرصه اقتصاد مقاومتی بسیجیان هستند.
هفته بسیج
هفته بسیج
به گزارش "حافظ نیوز"،  سعید کوشکی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس، با بیان اینکه بسیج الهام بخش و امنیت بخش برای نظام اسلامی و کل بشیریت است، گفت: امروز شاهد هستید که فرهنگ و تفکر بسیجی در سرزمین های اسلامی به عنوان یک الگوی ناب در اختیار رزمندگان قرار گرفته است، در سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهایی که اراده مقابله با دشمن را دارند، فرهنگ بسیجی بعنوان یک الگو و فرهنگ پویا شناخته شده است.

وی با برشمردن نقش بسیج در دفاع مقدس و دفاع از سرزمین اسلامی و همچنین محافظت از انقلاب اسلامی در برهه های مختلف نظیر فتنه های 78 و 88، افزود: امروز نیز بسیجیان در مرزهای شرقی و غربی کشور در مقابل تروریست ها ایستاده اند، در عرصه های مختلف خدمت رسانی می نمایند، در مقابله با جنگ نرم دشمن نقش اساسی بر عهده دارند و امروز نیز سردمداران عرصه اقتصاد مقاومتی بسیجیان هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه در سال 1394 بیش از 1513 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه فجر فارس حمایت شده اند، گفت: در قالب این پروژه ها که با با وام اقتصاد مقاومتی 19 میلیارد تومانی اجرا شده اند برای 4850 نفر اشتغال  ایجاد شده، بسیاری از مجموعه های غیر فعال توسط بسیجیان و اقشار مختلف مردم فعال شده و در نتیجه بسیاری از ناهنجاری های جامعه هم کاهش یافته اند.

کوشکی با اشاره به حضور 110 هزار نفر از دانش آموزان و دانشجویان استان فارس در اردوهای جهادی گفت: در این زمینه بارها شاهد بوده ایم رهبر معظم انقلاب توصیه نموده اند جوانان با دردها و رنج های طبفات محروم جامعه آشنا شوند.

وی در ادامه  بسیج را بعنوان مجموعه محوری در بحث راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: امسال بیش از 60 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه استان فارس در قالب اردوهای راهیان نور از سرزمین های دفاع مقدس بازدید خواهند نمود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در ادامه به طرح های نوین بسیج برای مقابله با تهاجم نرم دشمن و دجالواره اشاره نمود و گفت: دشمن با تمام توان برای شکست انسجام ملی و هجوم به فرهنگ و اعتقادات دینی جامعه وارد عرصه شده است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری هفته بسیج در سال جاری دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است، گفت: در کنار برنامه های محوری، اجرای 70 هزار برنامه در 10 هزار و 260 پایگاه مقاومت بسیج پیش بینی شده است.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس، ارائه خدمات درمانی رایگان، افتتاح بیمارستان صحرایی در عراق برای ارائه  خدمات به زائران اربعین حسینی، ارائه خدمات پزشکی رایگان توسط 25 تیم پزشکی، برگزاری نمایشگاه ویژه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در مجتمع فرهنگی شلمچه و سایر شهرستان ها، بهره برداری از 82 پروژه محرومیت زدایی نظیر خانه عالم، مساجد، گلزار شهدا و غسالخانه، افتتاح محموعه های عمرانی - ورزشی نظیر سوله های ورزشی 9 دی و صالحین، برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات و همایش تجلیل از نخبگان، افتتاح پایگاه های علمی - کشاورزی در 400 نقطه از استان فارس که در آن ها اعضای بسیج مهندسین برای افزایش سطح زیر کشت و کیفیت محصولات به کشاورزان مشاوره می دهند و برگزاری یادواره های شهدا در سزاسر استان فارس از برنامه‌های پیش بینی شده این هفته است.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج " بسیج دست قدرت خدا " است گفت: رسالت و هدف اصلی برنامه های بسیج در این هفته  استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ از طریق دشمن شناسی، روشنگری و مطالبه گری خواهد بود.

کوشکی در پایان به تشریح گوشه ای از برنامه های اصلی هفته بسیج پرداخت.

 
کد مطلب : ۱۱۹۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما