۰
plusresetminus

مزاحم «واتس‌آپی» در چنگال ماموران پلیس فتا فارس

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
با تلاش مأموران پلیس فتای استان فارس شخصی که از طریق شبکه اجتماعی واتس‌آپ مزاحم خانم جوانی در شیراز شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش حافظ نیوز، رئیس پلیس فتای این استان اظهار داشت: خانم 30 ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد فردی ناشناس از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌آپ اقدام به ارسال تصاویر و فیلم مستهجن برای وی می‌کند که این امر موجب سلب آرامش خود و خانواده‌اش شده است.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و بررسی‌های اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، مزاحمت‌ها از زمانی صورت گرفته که شاکی برای خرید تلفن همراه خود به یک مغازه موبایل‌فروشی مراجعه می‌کند.

وی اظهار کرد: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و تخصصی خود موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: متهم که دوست فروشنده مغازه موبایل‌فروشی است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای می‌شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف و عنوان کرد، هیچ‌گاه تصور نمی‌کرده به دست قانون گرفتار شود.

حسینی گفت: متهم در اظهارات خود بیان می‌کند، هنگامی‌که شاکی برای خرید تلفن همراه به فروشگاه موبایلی مراجعه می‌کند، وی نیز در آنجا حضورداشته است و شاکی پس از خرید موبایل موردنظر خود از فروشنده می‌خواهد نرم‌افزار واتس‌آپ را بر روی تلفن همراه وی نصب کند.

وی ادامه داد: شاکی نیز شماره تلفن خود را اعلام می‌کند که وی با یادداشت کردن شماره وی پس از گذشت چند روز از طریق یک خط جعلی از طریق نرم‌افزار واتس‌آپ اقدام به ارسال تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی برای وی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: به نظر می‌رسد، ماهیت اصلی تلفن‌های هوشمند امروزی کمی به حاشیه کشیده شده است و بسیاری از افراد به‌محض خرید تلفن هوشمند اقدام به نصب نرم‌افزار پیام‌رسان می‌‌کنند که لازم است، پیش از استفاده از آن اطلاعات خود را در این زمینه بالابرده و به خطرات و آسیب‌های اجتماعی این‌گونه نرم‌افزارها واقف باشند.
کد مطلب : ۱۱۹۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما