۰
plusresetminus

حوادث فرانسه و آینده منطقه جنوب غربی آسیا(خاورمیانه)

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۸
حوادث فرانسه و آینده منطقه جنوب غربی آسیا(خاورمیانه)
به گزارش حافظ نیوز، سید حامد حق پرور در یادداشتی نوشت:
روز13نوامبر2015، روزی غمگین و دراماتیک برای دنیا، خصوصاً مردم فرانسه نه دولت و کشورهای قربانی تروریسم (ایران، سوریه، عراق، لبنان و..) بود.

در حال حاضر آمار قربانیان تروریسم به بیش از 150نفر کشته و 200نفر زخمی رسیده است. چیزی که در این ماجرا خودنمایی می کند، یکی نحوه برخورد رسانه های غربی با این ماجراست و دیگری ادامه این ماجرا و تحولات بعد از آن است.

حدوداً59 ماه پیش، یعنی در سال2009، سوریه درگیر تنش های داخلی شد که این تنش ها سر از داعش و النصره، ارتش آزاد و معارضان درآورد. چیزی طول نکشید که عراق هم درگیر این ماجرا شد. لبنان نزدیک به دو سال است که بدون ریئس جمهور اداره می شود. اما هیچ رسانه ای از غرب نه این حملات و اتفاقات را محکوم کردند و نه آنها را تروریستی خواندند در مقابل آنها را پیکارجویانی خواندند که در پی علم کردن خلافت اسلامی هستند.

این موضع گیری آنها از یک طرف برای این بود که می خواستند از اسلام چهره ای خشن نشان دهند و از طرفی بدنبال از بین بردن محورهای مقاومت در منطقه بودند. اما حالا چه شده است که اتفاقی به مراتب خیلی کوچکتر و خیلی جزئی تر در فرانسه نسبت به سوریه و عراق و لبنان اتفاق افتاده است و دیگر آن را پیکارجویی نمی خوانند بلکه آن را تروریستی می خوانند؟! مگر خون مردم اروپا از خون مردم مظلوم عراق، سوریه و...رنگین تر است. که دنیا در مقابل حوادث ساختگی فرانسه موضع می گیرند اما در مقابل حوادث رقت بار سوریه و عراق نه تنها کمکی صورت نمی گیرد و موضعی هم گرفته نمی¬شود و بلکه محکومیتی هم صورت نمی گیرد.

در قسمت دوم باید گفت که همه می دانند که سیستم های اطلاعاتی اروپایی ها همه چیز، حتی زندگی مردم خود را کنترل می کنند تا جایی که انگلیس به کشور دوربین ها معروف شده است(اشاره به اینکه تمام خیابان ها و کوچه ها به دوربین مجهز شده است). فرانسه هم همینجور است. بعد چطور می توان باور کرد که اتفاقی به این بزرگی در فرانسه اتفاق بیفتد و هیچ دستگاه اطلاعاتی نتوانسته باشد آن را پیش بینی کند یا در بدترین حالت ممکن تلفات آن را به حداقل برساند.

باید بدانیم که این سکه دو رو دارد یک روی آن می خواهد وانمود کند که به کشورهای قربانی تروریسم و دیگر کشورهایی که به نحوی از تروریسم متضرر شده اند و غربی ها را متهم به حمایت از تروریسم می کنند بفهمانند که خود غربی ها هم قربانی این پدیده شوم هستند و روی دیگر آن به اتفاقات اخیر سوریه و عراق، خصوصاً سوریه بر می گردد که معادلات در طی یکی دو ماه اخیر در عرصه میدانی به نفع جبهه مقاومت و به ضرر جبهه تروریست ها در حال شکل گرفتن است می خواهند این تعادل به نفع جبهه تروریست ها برگردد و این امکان محقق نخواهد شد مگر اینکه حادثه ای رخ دهد تا آنها بتوانند این تعادل را به هم بزنند.

حادثه اخیر فرانسه بهانه را بدست غربی ها داد تا به بهانه سرکوب تروریست های منطقه، مداخله نظامی در سوریه داشته باشند. البته اگر بتوانند. با این مداخله نظامی مسلماً تحرک گروه های مقاومت کم می شود چون نقشه گروه های مقاومت بهم می خورد و در نقطه مقابل تروریست ها را تقویت کنند.

 
کد مطلب : ۱۱۹۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما