۰
plusresetminus
دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فارس:

بانوان فارس باید پیشتاز در امر به معروف و نهی از منکر باشند

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس گفت: نقش زنان در اشاعه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر از مردان است.
بانوان فارس باید پیشتاز در امر به معروف و نهی از منکر باشند
به گزارش دریافتی حافظ نیوز از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی که در اولین همایش آموزشی و توجیهی امور بانوان ستاد های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان فارس سخن می گفت افزود: نصف جمعیت کشور ما را زنان تشکیل می دهند و چشم پوشی از این نقش در حرکت های اجتماعی ، مذهبی ، اسلامی و انقلابی یک انحراف و خطای فاحش است.

وی با بیان اینکه امور بانوان از بخش های فعال و مهم است تصریح کرد: این که فکر کنیم ماموریت ها حالت صوری دارد اشتباه است بلکه نقش زنان می تواند از مردان مهم تر و حساس تر باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فارس با اشاره به اینکه نقش زنان در هر دو جنبه معروف و منکرجامعه تاثیر گزار است  با استناد به وقایع تاریخی پیرامون جنبه مخرب آن نقش زن آنقدر می تواند موثر باشد که حتی اگر تهذیب شده نباشد و در جایگاه فساد نیز قرار بگیرد، باز هم می تواند نقش اساسی ایفا کند مثلا دردوره قاجارهمانند مهد علیا که با تشویق ناصرالدین شاه به قتل امیرکبیر باعث انحراف تاریخ ایران شد.

وی ادامه داد در جنبه خوبی و معروفات حضرت زینب (س) نیز باروشنگری واقعه کربلا به نجات اسلام برخواست و حرکت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را تکمیل کرد.

سلیمان مهدوی با اشاره به دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) را می توان شخصیت جهانی دانست که در سخنانش افراط وتفریط وجود ندارد، از این ایشان ازحضور زنان در انقلاب نقش زنان در همه عرصه ها نقشی سازنده توصیف کردند وفرمودند: زنان ، نقش رهبران نهضت اسلامی راداشته اند ویادرجای دیگراینچنین بیان نمودند زنان در هدایت مردان در طول انقلاب و جنگ تحمیلی نقش ممتازی داشته و نباید تاثیرگزاری هدایت زنان را پایین بیاوریم زنان مردان را تشجیع کردند، مردم ما مرهون شجاعت زنان شیردل هستند.«امام(ره)دربیاناتی دیگراز قبیل اینکه، زنان را قوت قلب دهندگان و تشویق کنندگان مردان در صحنه های بحرانی انقلاب معرفی می نمایند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فارس افزود: زنان ایرانی قبل از اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، دارای نقش های متفاوتی بوده اند که درپیروزی انقلاب سهم بسزایی داشته اند و درشرایط کنونی هم میتوانند برای انجام بزرگترین معروف که تشکیل حکومت اسلامی و حفظ حکومت و انقلاب اسلامی است مثل پیروزی انقلاب اسلامی نقش ایفا کنند واموربانوان ستاد های امر معروف ونهی ازمنکر شهرستانها با هماهنگی امور بانوان استان بایستی فعالتر از قبل دراحیاء وترویج واجرای فریفتن برنامه ریزی نمایند .

سلیمان مهدوی گفت: مردم باید دراشاعه امر به معروف و نهی ازمنکر باید معلومات کافی داشته و از بینش هدایتی بصیرتی برخوردار باشند یعنی اگر نتوانند حرف های خود را علمی و دقیق بیان کنند مطمئنا کاری از پیش نخواهند برد و کنار زده می شوند،  بنابر این باید در این راه مهم حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

مهدوی در پایان سخنان خود به قانون مصوب مجلس در رابطه با استفاده از منابع فرهنگی همه ادارات برای کمک به دست آورد های احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود:امر به معروف یک واجب مثل نماز است و مرد و زن در احیای این دو واجب شرعی بایدکوشا باشند.

در حاشیه این نشست مدیر روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هدف از بر گزاری این نشست ها  توسط معاونین ستاد، کادر سازی در شهرستان ها و ادارات استان می باشد تا به حول قوه الهی ستاد های امر به معروف و نهی از منکر مستقر در شهرستان ها  به صورت جدی تقویت شود.

 حمید مرزبان در ادامه گفت: انشالله طی یک ماه آینده تمامی معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شامل معاونت فرهنگی ،تشکل های مردمی، ادارات و کارخانه جات، اداری و مالی و روابط عمومی و تبلیغات این نشت های آموزشی و توجهی برگزار خواهند کرد.
کد مطلب : ۱۱۹۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما