۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از دیدار آیت‌الله ایمانی با فرماندهان سپاه فجر فارس؛

هیچ راهی جز بصیرت و مقاومت در مقابل دشمنان نداریم/ غفلت موجب کوتاهی از فرامین رهبر الهی می‌شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید این خط ولایت و رهبری برای جامعه جاانداخت که مردم بدانند و بشناسند همه چیز زیر سایه رهبری است و حبل‌الله امروز ما رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
دیدار آیت‌الله ایمانی با فرماندهان سپاه فجر فارس
دیدار آیت‌الله ایمانی با فرماندهان سپاه فجر فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با فرمانده سپاه فجر این استان که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج صورت گرفت، گفت:  شرایط حاکم بر جامعه و دنیای امروز ما شرایط خاص و  ویژه‌ای است و می‌توان به صراحت و به وضوح ادعا کرد که جاهلیت مدرن و نو در جهان امروز حاکمیت خود را پیدا کرده است و مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان از این حاکمیت مبتنی بر فساد استبداد ظلم رنج می‌برند.

وی افزود: در مقابل این شرایط و موقعیت خاصی که اکنون ما در دنیا شاهد هستیم آیا تکلیف تسلیم شدن و دست روی دست گذاشتن است و به عنوان اینکه جهان به کام جهانخواران است بنابراین ما نمی‌توانیم کاری کنیم و چه بهتر که آنچه هست به خودشان واگذاریم و ما به فکر نجات دین و ایمان خودمان باشیم یا اینکه ایستادگی و مقاومت و برابر آنان قد علم کردن و از مسیری که آن‌ها راه را طی می‌کنند ما پاسخ‌های لازم را به آنان دهیم و خود راه‌های دگری را برای مدیریت جامعه پیدا کنیم؟

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: قرآن مجید در دوران جاهلیت گذشته تکلیف جامعه را معین کرده است، به شکلی که انسان وقتی آن نکات را می‌خواند و آن کلمات را تکرار می‌کند احساس می‌کند که برای امروز گفته شده است و آنچه دیروز بیان شده در حقیقت مربوط به امروز است.

وی ابراز کرد: قرآن مجید نکاتی را یادآور می‌شود که اگر استقامت، پایداری، پاکی و تقوا را پیشه کنیم، کید و مکر دشمنان نمی‌تواند برای ما خطرناک و مضر باشد و همچنین در جای دیگری می‌فرماید  برای برخورد با آنان و ایجاد رعب و وحشت در قلب و دل آن‌ها آماده شوید؛ دشمنانی که امروز می‌بینید دشمنان خدا، خودتان است و دشمنانی که در آینده خواهند آمد که شما آنان را نمی‌شناسید و خداوند آن‌ها را می‌شناسد و به آنها علم و آگاهی دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شرایط آن روز را قرآن آن چنان مجسم می‌سازد که گویا برای امروز این تجسم انجام گرفته و بیان شده است، گفت:‌ آنجایی که قرآن می‌فرماید اینان دوست دارند که برای شما دردسرایجاد شود و مشکلاتی به وجود آید، همان شرایطی است که ما اکنون در دنیا می‌بینیم؛ موفقیت‌ها و پیروزی ما در عرصه‌های مختلف آن‌ها را بدحال و به مقابله با ما جمع کرده است و اجتماع آن‌ها که از هم گسسته بوده یکی کرده است آن هم علی‌رغم همه اختلافاتی که در درون داشتند.

وی تأکید کرد: اینها تکلیف و شرایط ما را مشخص می‌کند که در شرایط امروز هیچ راهی در مقابل ما باز نیست جز اینکه مردم و جامعه ما با بصیرت و هوشیاری، مقاومت و ایستادگی کنند و این راه ماست؛ چنانچه ملاحظه می‌کنیم در همین چند روز که قارون‌های دنیا در ترکیه جمع شده بودند و نسبت به چپاول آینده دنیا طراحی، نقشه‌ریزی و برنامه‌ریزی برای آینده جامعه بشری، چگونه برخورد کرده و ظاهرسازی کردند تا جامعه را فریب دهند در حالی این‌ها چیزی جز مال و ثروت ندارند که بخواهند به آن افتخار کنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به سخنان اوباما در ترکیه که گفته بود خوب است مسلمانان به فرزندان خود توصیه کنند که از افراط گری دست بردارند، گفت: کدام مسلمان افراطی بوده است؟ بدبختی‌هایی که در دنیای اسلام به وجود آمده همگی از برکت وجود انگلیس بود؛ اگر آل سعود و فرقه وهابیت شکل گرفته است نتیجه کار انگلیسی و آمریکایی‌هاست.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: افراطی‌گری، خشونت و برخورد تند با مسائل و تکفیر دیگران راهی بوده است که آمریکا و انگلیس به برخی از منحرفان اسلام نشان داده‌اند و این همان گروهی هستند که حضرت علی فرمودند انسان نادانی که خودش را به تقوا و دینداری بزند، این بدبختی‌ها را برای دنیا اسلام به وجود می‌آورد.

وی خطاب به آمریکا و استکبار جهانی عنوان کرد: اگر آنان دنیای اسلام را رها کنند، هیچ مشکلی در دنیای اسلام نیست اما آنان با این شرایط با همه چیز دنیا دارند بازی می‌کنند لذا تنها راه قدرت، ایستادگی، مقاومت و بصیرت است و این هم امکان‌پذیر نیست مگر این موارد در بدنه مردم باشد لذا باید بدنه مردم اهل بصیرت و مقاومت باشند نه یک گروه و مجموعه خاصی.

آیت‌الله ایمانی در ادامه با تأکید بر لزوم اهمیت توجه به نقش بسیج در حفظ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام راحل در وصیت خود فرمودند که به زودی مراکز کلیدی دنیا در اختیار هسته‌های بسیج قرار خواهد گرفت و امروز و فردا مشاهده می‌کنیم که تشکیلات بسیج در سراسر دنیای اسلام در حال شکل‌گیری است تا بتوانند دشمنان را سر جای خود بنشانند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امروز هیچ قدرتی به اندازه قدرت بسیج اثرگذار نیست، به وقایع سال‌های 78 و 88 اشاره کرد و  گفت: در 18 تیر سال 78 مشاهده کردیم که بسیجیان ما در 23 تیرماه به خیابان‌ها آمدند در حالی که لباس فرم و سلاح و زد و خوردی نداشتند و تنها حضور بسیجیان در خیابان‌های تهران پرونده فتنه 18 تیر 78 را وارونه کرد و تغییر داد و سال 88 هم مشاهده کردیم که حماسه 9 دی به وجود آمد در حقیقت این حماسه بدنه مردم بودند که آمدند و تمام نقشه‌هایی که دشمنان ما داشتند را خنثی کردند.

وی همچنین به سفر برخی از عوامل انگلیس به نقاط مختلف کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز انگلیس در حسرت و تکاپوی راه‌اندازی مجدد سفارت خود در ایران است و علاوه بر این نمایندگان خود را به عنوان جهانگرد به ایران می‌فرستد تا شهرهای ما را ارزیابی کنند در حالی که همین انگلیس در فتنه 88 نقش  داشت و در تظاهرات هم نمایندگان و نیروهای آن‌ها حضور بنابراین راه مشخص است و ما می‌دانیم که باید چه کنیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه وظیفه ما این است که تشکیلات بسیج را گسترش دهیم و این مسئولیت امروز همه ماست، گفت: امروز پاک‌ترین تشکیلاتی که می‌تواند در خدمت انقلاب اسلامی قرار گیرد تشکیلات بسیج است و در حقیقت بسیج یک تشکیلات گسترده است که در همه ابعاد و زمینه‌ها حضور دارد و باید حضور داشته باشد.

وی خواستار گسترش کمی و کیفی حلقات صالحین بسیج جهت ازدیاد بصیرت و بالابردن سطح معرفت نوجوانان در تمام شهرها و روستاها شد و گفت: امروز ارائه تحلیل‌های سیاسی به تمام بدنه مردم یکی از ضرورت‌هاست تا تحلیل‌های مناسب پادزهری باشد برای این سمپاشی‌هایی که ماهواره‌ها، رادیوها و تلویزیون‌های فارسی زبان برای مردم دارند انجام می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همان کسانی که دیروز گروه‌های تکفیری را تقویت می‌کردند امروز پشت تریبون چنین می‌گویند که مسلمانان فرزندان خود را به شکل افراطی تربیت نکنند اما از سوی دیگر خودشان سلاح و امکانات را برای تکفیری‌ها ارسال می‌کنند لذا اگر تحلیل‌های مناسبت به بسیج و مردم داده نشوند، ممکن است که آن‌ها تحت تأثیر قرار گیرند.

آیت‌الله ایمانی به حادثه اخیر فرانسه اشاره کرد و گفت: یک حادثه در فرانسه اتفاق می‌افتد و تمام خبرگزاری‌های دنیا یک جهت پیدا می‌کنند و آن اسلام هراسی است؛ در فرانسه انفجار به وجود می‌آید اما در کانادا مسجد مسلمانان را به آتش می‌کشند؛ این‌ها به تحلیل سیاسی نیاز دارند و مردم باید بین این قضایا تفکیک قائل شوند و بدانند که اوضاع و احوال چه خبر است ضمن اینکه این یک حادثه تروریستی بود که انجام گرفت و محکوم است و هیچ دین و مذهب اسلامی اجازه نمی‌دهد که بیگناهی کشته شود اما مشاهده می‌کنیم که در لبنان نیز عده‌ای کشته می‌شوند اما هیچکس عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار تقویت خط ولایت و رهبری از سوی بسیج شد و گفت: امروز برای عده‌ای که ابهام داشتند و در اشتباه بودند مشخص شد که اگر برنامه‌ریزی رهبری از سال‌های گذشته جهت مبارزه با تکفیری‌ها نبود، چه وقایعی رخ می‌داد و امروز فهمیدند که چه بینش و دید و فکری پشت این حرکت بوده که آن روز حتی برخی‌ها اعتراض می‌کردند لذا باید این خط ولایت و رهبری برای جامعه جاانداخت که مردم بدانند و بشناسند همه چیز زیر سایه رهبری است و حبل‌الله امروز ما رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد: امروز این وضعیتی که در دنیای اسلام حاکم است بتوانیم با حضور مقتدرانه بسیج از این ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی بسازیم و در اختیار اسلام ومسلمین قرار دهیم.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در دیدار فرماندهان این سپاه با نماینده ولی فقیه در استان که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج صورت گرفت، گفت: شرایط انقلاب اسلامی و  حفاظت از دستاوردهای آن روز به روز حساس‌تر، دقیق‌تر و ژرف‌تر نسبت به گذشته می‌شود که اگر روحیه جهادی توأمان با بصیرت انقلابی نباشد ما دچار یک خسران تاریخی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ضرر غفلت در این دوران و در این برهه تنها ما بر نمی‌گردد بلکه خسران آن متوجه همه اسلام عزیز خواهد بود، افزود: دشمن همچون گذشته تلاش دارد که انقلاب را به زمین بزند و با اسلام مقابله کند و موید این صحبت، کنش و واکنشی است که در اقصی نقاط عالم در حال اتفاق است چنانچه مشاهده می‌کنیم امروز به نام پیامبر(ص) سر می‌برند و به نام اسلام فجیع‌ترین حوادث انسانی اتفاق می‌افتد.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: البته در مقابل بیداری اسلامی هم داریم که باید آن را قدردان باشیم و این بیداری اسلامی قطعاً به یُمن وجود بیداری بسیجیانی است که در اکناف عالم شکل گرفته‌اند چراکه بسیج محدود به جغرافیای کشور ما نیست و آن‌ها هم از چشمه زلال ولایت نوشیده‌اند و همه آن‌ها متوجه ارزش والای خون شهیدان ما هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه ما هم‌اکنون نیز به ساحت اسلام شهید تقدیم می‌کنیم، گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که حفظ دفاع از محمد و آل محمد(ص) هنوز باز است و غیر از این هم نمی‌تواند باشد؛ امروز اسلام، پیامبر و اهل بیت(ع) خاصه وجود امام زمان(عج) این توقع را از ما دارند که به وظیفه مسلمانی خودمان خوب عمل کنیم.


وی بیان کرد: ما مانند مسلمانان صدر اسلام که بسیاری از آن‌ها دچار غفلت شدند و قلیلی از آنها رهبر الهی خود را نصرت کردند نمی‌خواهیم باشیم و اگر این غفلت رخ نمی‌داد سرپسر پیامبر(ص) به نام اسلام نیز به بالای نیزه نمی‌رفت.

غیب‌پرور در ادامه با اشاره به نقش بسیج در دوران انقلاب اسلامی عنوان کرد: نقش بسیج در طول انقلاب و نظام اسلامی یک نقش بی بدیل و ممتازی است؛ چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آنو در زمانی که فتنه‌های گوناگون متوجه نظام شد این بسیج بود و هست که مردانه و با بصیرت بسیار عمیق در صحنه حی و حاضر شد و اکنون هم چنین است.


فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی همیشه سعی کرده است که پا در رکاب ولایت باشد و اصولاً ما غفلت از کلام ولایت را گناه می‌دانیم و تلاشمان این است که این اتفاق نیفتد لذا اکنون در بحث خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ده‌ها پروژه در این استان در حال انجام است و هزاران پروژه در موضوع اقتصاد مقاومتی هم  اجرا می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: در این خصوص از 12 بند، 6 بند مربوط به دولت است و 6 مورد ناظر به اقدامات مردمی است که ما موظف هستیم این اقدامات را هم پیگیری کرده و هم به منصه ظهور برسانیم.

غیب‌پرور به شرایط کنونی و حربه دشمنان جهت نفوذ به کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند اما بعضی‌ها دچار خوش خیالی شدند چراکه آن‌ها نفوذ خود را در این کشور کرده بودند البته مدت زمان زیادی است که این کار را در دستور کار خود قرار داده بودند.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمنان گفت: امروز نفوذ دشمن شوخی‌بردار نیست چنانچه مشاهده می‌کنیم آن‌ها به نام مذاکره وارد می‌شوند و مذاکره در این برهه یعنی معامله و این بسیار متفاوت با معنای مذاکره‌ای است که سیدالشهدا با ابن سعد انجام دادند؛ آن مذاکره یعنی نصیحت و گاهی اوقات به معنای نهیب است اما مذاکره در عصر ما یعنی معامله و آن‌ها این را تنها برای همین می‌خواهند و چیز دیگری نیست.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: کسانی که در این مسیر عامدانه قدم بر می‌دارند توفیق از آن‌ها سلب شود زیرا ما هزاران شهید در این راه داده‌ایم و ورود به این مسائل حقیقتاً در حق اسلام جفاست و خداوند کسانی که از روی تعمد این رفتار را دارند را نمی‌بخشد.
 
کد مطلب : ۱۲۰۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما