۰
plusresetminus

پاکسازی اغهای لیموترش قیروکارزین ازبیماری جاروک

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
فرماندار شهرستان قیر و کارزین گفت: با تلاش کارشناسان و باغداران ، باغهای لیموترش این شهرستان که در معرض آلودگی بیماری جاروک قرار گرفته بودند نیز پاکسازی شد.
به گزارش حافظ نیوز، اشکان کاظمی اظهار کرد: در این منطقه 200 اصله درخت لیموترش با بیماری جاروک آلوده شده بود که همه آنها از زمین خارج و سوزانده شد و تمام منطقه علیه این بیماری سم پاشی شده است.

وی افزود: کارشناسان کشاورزی شهرستان تک به تک درختان لیموترش منطقه را مورد بررسی قرار دادند تا هیچگونه اثری از این بیماری در منطقه برجای نماند.

بگفته وی ، از محل اعتبارات خشکسالی و توسعه کشاورزی خسارتهای باغداران به آنها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان قیروکارزین با تولید سالانه بیش از یکصد هزارتن لیموترش به معنای 25 درصد تولید کشور و 243 هزار تن لیمو شیرین به میزان 43 درصد تولید این محصول در کشور ، به عنوان قطب تولید این دو محصول در کشور شناخته شده است.

اشکانی بیان کرد: سالانه در کشور 570 هزار تن لیموشیرین تولید می شود که 500 هزار تن آن در فارس و 243 هزار تن آن در قیرو کارزین تولید می شود.

فرماندار قیرو کارزین اضافه کرد: این شهرستان از 14 هزار هکتار باغ و 35 هزار هکتار زمین زراعی برخوردار است که معاش مردم وابستگی مستقیم به آن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: آسیب های جدی به باغ ها و مزارع ، اقتصاد این شهرستان تک قطبی و وابسته به کشاورزی را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: در صورتی که باغداران و کشاورزان در عاری سازی باغها و مزارع از آفات و بیماریها همکاری نداشته باشند اقتصاد منطقه فلج می شود.

اشکانی بیان کرد: مردم این شهرستان انتظار دارند تا بهره گیری از سد سلمان فارسی برای همه بخشها میسر شود تا قسمت اعظم عوارض خشکسالی از منطقه برچیده شود.

قیر و کارزین در 169کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
کد مطلب : ۱۲۰۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما