۰
plusresetminus

عملیات گروگانگیری در باماکو با ۲۸ کشته داد

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
شبکه اسکای نیوز به نقل از یک مقام آگاه در ارتش مالی از پایان عملیات گروگانگیری در باماکو با به جا ماندن ۲۸ کشته خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، یک مقام آگاه در ارتش مالی اعلام کرد عملیات گروگانگیری در هتل «رادیسون» واقع در باماکو پایتخت مالی، به پایان رسیده است.

بر این اساس ۲۸ نفر در جریان این گروگان گیری کشته شده اند. هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تایید نکرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری موریتانی اعلام کرد گروه افراطی «المرابطون» مسئولیت حمله تروریستی به هتل رادیسون و گروگانگیری را بر عهده گرفته و اعلام کرده که با همکاری شبکه تروریستی «القاعده در مغرب اسلامی» این عملیات تروریستی را انجام داده است. پیشتر اخبار ضد و نقیضی درخصوص هلاکت «مختار بلمختار» سرکرده تروریست های المرابطون و همچنین بیعت این گروه تروریستی با داعش منتشر شده بود.

طبق گزارش ها نیروهای ویژه فرانسه در عملیات آزاد سازی ۱۷۰ گروگان، که به دست افراد مسلح ناشناس در هتل رادیسون به گروگان گرفته شدند، شرکت داشتند و وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده بود در این عملیات فرانسه را همراهی می کند.

منابع رسانه ای اعلام کردند در بین کسانی که در هتل رادیسون شهر باماکو پایتخت مالی گروگان گرفته شده اند، افرادی با تابعیت فرانسوی، ترکیه ای، روسی و چینی دیده می شوند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، در یک نوار صوتی که توسط تلویزیون الجزیره مستقر در قطر پخش شد، صدای مردی شنیده می شد که گفت: ما مرابطون، با مشارکت برادرانمان از القاعده در مغرب اسلامی، مسؤولیت عملیات گروگانگیری را در هتل رادیسون به عهده می گیریم.
مردان مسلح با حمله به یک هتل مجلل در باماکو پس از تیراندازی با سلاحهای خودکار بیش از یکصد میهمان و کارکنان هتل را به گروگان گرفتند.

به گزارش تلویزیون و نیروهای امنیتی مالی، این گروگانگیری در نهایت پس از درگیری با مهاجمان پایان یافت اما دست کم ۲۸ نفر در این درگیری جان خود را از دست دادند.

این حمله که حدود یک هفته پس از حملات تروریستی پاریس و قتل عام ۱۳۰ نفر در پایتخت فرانسه صورت گرفت، بر ترس و نگرانی در جهان در مورد تروریسم افزود.

تلویزیون دولتی تصاویر جسته و گریخته ای از داخل هتل هنگامی که مأموران پلیس و دیگر پرسنل امنیتی، گروگانهای آزاد شده را در امتداد راهروها به بیرون هدایت می کردند، نشان داد.

 
کد مطلب : ۱۲۰۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما