۰
plusresetminus

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر 6 سال در قیروکارزین اجرا می شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر 6 سال یا آمبلیوپی در این شهرستان در طول سال خبر داد.
به گزارش حافظ نیوز، بهمن طالبی اظهار داشت: طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر 6 سال (آمبلیوپی) یکی از بااهمیت‌ترین طرح‌های بهزیستی است که در پایگاه‌های دائمی مستقر در بهزیستی قیروکارین و به شکل سیار در تمام مهدها و روستاها در طول سال انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش پوشش در مناطق محروم و روستایی به‌موازات مناطق شهری و افزایش شاخص پیگیری کودکان مشکوک در این شهرستان است.

طالبی بیان کرد: پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان سه تا 6 سال، تعیین شروع اختلالات بینایی، تعیین شیوع علت‌های مختلف ایجادکننده آمبلیوپی، افزایش آگاهی سطح جامعه در مورد تنبلی چشم و اهمیت تشخیص و درمان آن و کاهش شیوع و بروز نابینایی در کشور از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین بابیان این‌که خانواده‌ها می‌توانند در این طرح به‌راحتی از ورود نابینایی و کم‌بینایی فرزندانشان جلوگیری کنند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های پیشگیری در حوزه‌های مختلف ازجمله آسیب‌های اجتماعی، معلولیت و اعتیاد منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد و این در حالی است که بهزیستی توجه ویژه‌ای را به بخش پیشگیری دارد.

طالبی گفت: آمبلیوپی یا تنبلی چشم کاهش دید یک‌طرفه و گاهی دوطرفه است که حتی با اصلاح عیوب انکساری و رفع مشکلات ساختمانی برطرف نشده و ادامه می‌یابد اما با تشخیص به‌موقع قابل‌درمان است.

وی در پایان افزود: تنبلی چشم اگر به‌موقع تشخیص داده و درمان نشود فرد را از یک یا هر دو چشم بسیار کم‌بینا و نابینا می‌کند.
کد مطلب : ۱۲۰۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما