۰
plusresetminus
استاندار فارس:

تنها راه نجات اقتصاد استان فارس، سرمایه گذاری است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۸
افشانی گفت: تنها راه نجات اقتصادی استان، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است تا در رقابت سنگینی که در دوران سخت اقتصادی برقرار است، بتوانیم جایگاه این استان را ارتقا دهیم.
تنها راه نجات اقتصاد استان فارس، سرمایه گذاری است
به گزارش حافظ نیوز؛ سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با بیان این که فارس در زمینه اعطای تسهیلات بانکی و نسبت مصارف به منابع جایگاه مناسبی ندارد، اظهار داشت: مقررات بانکی در سطح کشور یکسان است و استان فارس با توجه به مزایا و امکانات ویژه ای که نسبت به سایر استان ها، در بخش های گوناگون دارد باید وضعیت مناسب تری در زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به این که مدیران دستگاه های اجرایی، سیستم بانکی و بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر برای بهبود وضعیت اقتصادی استان برنامه ریزی و اقدام کنند، ادامه داد: بیش از 50 درصد از ورشکستگی ها در بخش صنایع، به دلیل سوء مدیریت صورت می گیرد که برای رفع آن باید تلاش کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر این که برخی از عوامل رکود و مشکلات اقتصادی در سراسر کشور یکسان بوده و مشترک است، افزود: جایگاه فعلی فارس در حوزه بانکی شایسته این استان نیست و باید با تلاش و همفکری دست اندرکاران اقصادی استان، فارس در آینده نزدیک به رتبه های برتر در سطح کشور دست پیدا کند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران بانک ها در زمینه تملک واحدهای تولیدی ورشکسته و بدهکار شد و گفت: تملک واحدهای بدهکار باید با برنامه ریزی و نگاه اقتصادی صحیح باشد تا موجب از چرخه خارج شدن این واحدها و ضرر و زیان بیشتر بانک ها نشود.

افشانی اظهار داشت: با توجه به این که پیشرفت دنیای امروز مرهون آزادی و رقابت است، باید اجازه دهیم همگان در عرصه سرمایه گذاری وارد شده و رقابت کنند.

وی با بیان این که نظام بانکی نقش بارزی در توسعه و عمران کشور و سرمایه گذاری در شاخه های مختلف کسب و کار ایفا می کند، ادامه داد: بانک های استان فارس آمادگی دارند در صورتی که طرح های دارای توجیه اقتصادی از طرف بخش خصوصی ارائه شود نسبت به حمایت از آن اقدامات لازم را به عمل آورند.

گفتنی است در این جلسه مدیران بانک های استان فارس به بیان دیدگاه های خود در زمینه رفع موانع تولید و رشد اقتصادی استان پرداختند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
کد مطلب : ۱۲۰۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما