۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از جلسه شورای اداری شهرستان شیراز؛

از ارائه طرح برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و راه‌های برون رفت از رکود تا تبیین مباحث اجرایی انتخاباتی

تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۳
خروج از رکود
خروج از رکود
به گزارش "حافظ نیوز"، جعفر قادری در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز با اشاره به رفت‌وآمدهای هیئت های تجاری به استان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید طرح و پروژه‌هایی که زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد را آماده ارائه کنند تا این‌طور نباشد که به تعارفات و کلی‌گویی بسنده کرده و طرح و پروژه خاصی را برای ارائه به این هیئت‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: در بسیاری حوزه‌ها تا مطالعات و برآوردهای اولیه توسط دستگاه مربوطه انجام نشود سرمایه‌گذار تمایل و رغبتی برای این کارها ندارد و بنابراین باید با تلاش بیشتر و جذب سرمایه‌گذاران، زمینه خروج از رکود اقتصادی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: وضعیت فعلی اقتصادی شهرستان در حالت رکودی است و حجم بیکاران و مشکلات واحدهای تولیدی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و در این شرایط باید دستگاه‌های اداری هر یک به‌نوعی به برون‌رفت از رکود کمک کنند.

قادری گفت: سرمایه‌گذاری با استفاده از اعتبارات عمرانی دولتی یکی از راه‌های خروج از رکود است که باید توسط مجموعه دولت به‌ویژه در طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌هایی که می‌تواند با مشارکت بخش‌های غیردولتی فعال شود به کار گرفته شود و همین‌طور می‌توان طرح‌ها و پروژه‌هایی تعریف کرد تا بخش خصوصی بیاید آن‌ها را انجام دهد.

به گفته وی، ما با استفاده از ماده 12 قانون رفع موانع تولید این اجازه را به دستگاه‌های اجرایی دادیم که در راستای هر فعالیتی که می‌تواند منجر به‌ صرفه‌جویی در هزینه و وقت و تلفات انسانی انرژی شود پروژه‌های خود را واگذار کنند و از محل صرفه‌جویی انجام‌شده، اصل‌ و فرع منابع را بازگردانند.

حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز نیز  بیان داشت: مطالبات 5 هزار و 700 نفر از عوامل اجرایی انتخابات برای پرداخت امروز به بانک رفت و مابقی افراد نیز طی دو هفته آتی مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

وی باافزود: انتظار همگانی این است که انتخاباتی سالم و پرشور و نشاط با مشارکت بالای مردم برگزار شود که مشارکت حداکثری، اقتدار و مشروعیت نظام است و امید دشمنان را از توطئه‌چینی به یاس بدل می‌کند.

به گفته وی، ما در مدت چند ماه گذشته در فضای سیاسی شهرستان بستری را فراهم آوردیم که هر کس با هر سلیقه‌ای که در چارچوب نظام باشد، بتواند دیدگاه‌های خود را بیان کند.

فرماندار شیراز بیان کرد: در عرصه انتخابات نیز بستری را فراهم می‌کنیم که تمام گروه‌ها و سلایقی که خطوط قرمز را رعایت کرده به قانون جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه التزام دارند بتوانند وارد میدان شوند و در این میان ما به‌عنوان نماینده دولت و مجری تنها وظیفه تأمین آرامش انتخابات را بر عهده‌داریم.

زین‌العابدین نیک‌مرام، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز نیز با اشاره به  میانگین حضور مردم شیراز و فارس در پای صندوق‌های رای انتخابات های گذشته گفت: این میانگین 69.3 درصد بوده و میانگین کشوری 66.4 درصد بوده است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های انتخابات امسال برگزاری الکترونیکی آن در 9 کلان‌شهر کشور است که شیراز به‌عنوان پایلوت این 9 شهر انتخاب‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز بیان کرد: شهرستان شیراز با یک‌میلیون و 400 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات، 45 درصد افراد واجد شرایط فارس را در خود جای‌داده است.

وی عنوان کرد: بر اساس سازوکارهای پیش‌بینی‌شده 650 تا 700 شعبه اخذ رأی در شیراز راه‌اندازی می‌شود و 10 هزار عوامل اجرایی در این انتخابات فعال خواهند شد.

نیک مرام یادآور شد: امسال علاوه بر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، انتخابات اقلیت‌های دینی و مذهبی و میان‌دوره‌ای مجلس در چند نقطه برگزار خواهد شد.

وی گفت: مدیریت اقناعی را این انتخابات در دستور کار داریم و عوامل تنش‌زا و کانون‌های بحران شناسایی‌شده‌اند و اتاق بحران و ستاد امنیتی در فرمانداری راه‌اندازی شده است.

مسئول ستاد انتخابات شیراز با تأکید بر پرهیز ادارات از در اختیار قرار دادن امکانات دولتی به کاندیداها، بیان کرد: با توجه به الکترونیکی بودن انتخابات امسال لازم است شرکت مخابرات و همراه اول در زمینه آنتن دهی و بحث اینترنت بازبینی‌های لازم را انجام دهند.
کد مطلب : ۱۲۰۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما