۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر شیراز؛

از پیشنهاد آسیب‌شناسی تصادفات شهری و بازنگری در مصوبه اجرای تقاطع قصردشت تا اعتراض به امحای 1700 تُن سیب‌زمینی و ابراز گلایه از اختصاص میزان بسیار کم بودجه به احیای دریاچه‌های مهارلو و پریشان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۰
عضو شورای شهر شیراز گفت: امحای 1700 تُنی سیب‌زمینی مصداق کامل اسراف بوده و مسئولان باید پاسخگو باشند و نهادهای نظارتی برخورد لازم را با خاطیان انجام دهند.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، مشروح یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه شورای شیراز بدین شرح است:

غلامعلی ترابی در این جلسه با ابراز تاسف از حوادث و تصادفات شهری شیراز گفت: در برخی از خیابان‌های شهر شاهد تصادفات مکرر و متعدد هستیم و سالیانه تعدادی از خانواده‌های شیرازی را داغدار عزیزان خود می‌شوند که بحث آسیب‌شناسی این‌گونه حوادث باید به‌طورجدی توسط شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مدنظر قرار گیرد.

این عضو شورا با اشاره به برخی نارضایتی‌های مردمی در برخی محلات گفت: نحوه اجرای تقاطع‌های شهری و عدم کار کارشناسی در اجرای برخی تقاطع‌های چند سطحی و عدم اجرای پل‌های عابر پیاده و یا عدم نگاه انسان‌محور در طراحی این‌گونه تقاطعات باعث وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر به شهروندان شده است.

وی افزود: دریکی از تقاطعات شاهد کشته شدن حدود 10 نفر در مدت‌زمان کوتاه و ده‌ها مجروح و صدها میلیون خسارت مالی بوده‌ایم یا در تقاطعی که سال گذشته افتتاح و باعث بالا رفتن سرعت خودروها شده کماکان مردم با دلهره و اضطراب از عرض معبر عبور کرده ولی هنوز پل عابر پیاده‌ای احداث نشده است.

به گفته ترابی، سوال مردم از مسئولان شهری است است که آیا جان مردم مهم‌تر است یا ماشین‌های آنان و یا سؤال می‌پرسند مردم مستضعف و بی‌گناه که هیچ‌گونه خودرویی ندارند چرا باید به‌واسطه عدم انجام مسئولیت توسط عده‌ای جان خود را از دست بدهند؟

این عضو شورا بیان کرد: قبل از اقدام به احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح در مرکز شهر همه جوانب اقتصادی، فنی، جامعه‌شناسی و حتی ملاحظات فرهنگی و مردمی دیده شود.

وی همچنین خواستار بازنگری در مصوبه اجرای تقاطع قصر دشت و خیابان دوطبقه همت و  امتداد کوهسار مهدی تا کمربندی ایمان شد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای  شهر شیراز نیز با اشاره به امحای 1700 تنی سیب زمینی گفت: این کار مصداق کامل اسراف بوده و مسئولان در صورت انجام چنین کاری باید پاسخگو باشند و نهادهای نظارتی برخورد لازم را با خاطیان انجام دهند.

وی در ادامه نسبت به اختصاص میزان بسیار کم بودجه به احیای دریاچه مهارلو و دریاچه پریشان واکنش نشان داد و بیان کرد: تشکیل جلساتی با حضور  رئیس سازمان محیط‌ زیست تنها به وعده بهتر شدن بودجه و پیگیری موضوع منجر شد که این مسائل از مصادیق کم‌توجهی دولت به فارس است.

اسن عضو شورا با اشاره به هفته بسیج مستضعفان گفت: بسیج مظهر عشق است و اگر فرهنگ بسیج و بسیجی در تمام مدیران و مسئولان نهادینه می‌شد و مدیران و مسئولان نظام و جناح‌های مختلف سیاسی با اولویت فرهنگ و تفکر بسیجی که ابتدای آن ایثار و ازخودگذشتگی است بدون در نظر گرفتن منافع مادی و سیاسی خود با همدلی و هم‌زبانی تنها به دنبال رفع مشکلات و معضلات مردم شهیدپرور میهن اسلامی و اعتلای بیشتر فرهنگ تشیع بودند، وضعیت بسیار متفاوت می‌شد.
کد مطلب : ۱۲۱۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما