پیاده‌روی و تجمع بزرگ اربعین در قیروکارزین برگزار می شود

خبرگزاری فارس , 4 آذر 1394 ساعت 9:24

امام‌جمعه قیروکارزین از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و تجمع بزرگ عزاداران حسینی در امام‌زاده سید تاج‌الدین محمد (ع) این شهرستان خبر داد.


به گزارش حافظ نیوز، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های مانند ایام محرم و اربعین حسینی برای غنی‌سازی فرهنگ جامعه حداکثر استفاده را برد و مسئولان در زمینه مسائل فرهنگی این شهرستان دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: بررسی هرچه دقیق‌تر موضوعات فرهنگی و رصد نیازها، فرصت‌ها و آسیب‌های پیش رو و همچنین تلاش برای اجرای دقیق و مناسب مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در دستور کار و اولویت امور اعضا قرار گیرد.

اکبری با اشاره به این‌که امروز جهان شاهد بروز و ظهور انواع فرقه‌های شیطانی است که گاه انسان را به جایگاهی پست‌تر از حیوان می‌کشاند خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جهان امروز اسلام کامل‌ترین دین اللهی است و قرآن کتاب آسمانی آن بدون هیچ‌گونه تحریفی راهگشای زندگی بشر است.

امام‌جمعه قیروکارزین با هشدار نسبت به حساسیت کارهای فرهنگی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها تصریح کرد: در شرایطی که دشمن سعی دارد تمایلات خود را به خورد جوانان ما بدهد مهم‌ترین کار حفظ وحدت است و باید حفظ فرهنگ و ارزش‌ها از دانشگاه‌ها و مراکز علمی آغاز شود.

اکبری در ادامه با اشاره به نمود و جلوه اربعین در دنیا خاطرنشان کرد: امروز دنیا متوجه اربعین و آثار آن شده است و شاید سانسور خبری بسیاری از رسانه‌های جهان در به تصویر کشیدن این تجمع بزرگ شیعیان در هرسال، ناشی از وحشت آنان از فراگیر شدن مکتب عاشورا و فرهنگ حسینی باشد.

این مقام مسئول با اشاره به رحلت پیامبر اسلام (ص) در بیست‌وهشتم ماه سفر بیان داشت: با توجه به جایگاه عظیم پیامبر (ص) به‌عنوان اساس اسلام و تلاش دشمنان در کم‌رنگ کردن این جایگاه، باید با تقویت و احیای آن و حضور تمام هیئت‌ها در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) در مقابل دشمن و فعالیت‌هایش صف‌آرایی کنیم و نام و یاد پیامبر (ص) را در تمام مناسبت‌ها و محافل و تجمعات نشر دهیم.

امام‌جمعه قیروکارزین بابیان این‌که مراسم پیاده‌روی و تجمع بزرگ روز اربعین در این شهرستان پرشورتر از سال گذشته برگزار می‌شود اضافه کرد: تمام تدابیر لازم برای این حضور عظیم مردم اندیشیده شده و مراسم پیاده‌روی و عزاداری اربعین حسینی باشکوه هرچه بیشتر و با حضور تمام اقشار مردم در این شهرستان برگزار می‌شود.

اکبری در پایان گفت: جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان به شهدا اختصاص دارد و برنامه‌های مربوط به شهدا و نشر فرهنگ آنان به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین امور انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود.


کد مطلب: 12119

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12119/پیاده-روی-تجمع-بزرگ-اربعین-قیروکارزین-برگزار-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir