۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

دشمنان می خواهند مجلس ششم را احیا کنند/ جریانی در کشور می خواهد نمایندگان مجلس وکیل الدوله و یا از میان عناصر شکست خورده سیاسی باشند/ جوان بصیر بسیجی می داند کی باید فریاد بزند و چه زمانی باید سکوت کند

تاریخ انتشارجمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
امام جمعه شیراز گفت مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی و در طراز تمدن نوین اسلامی باشد و نمایندگانش در مسیر مدرس‌ها گام بردارند.
ایت الله ایمانی,
ایت الله ایمانی,
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به منظور رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آماده سازی فضای جامعه برای ظهور حضرت بقیه الله روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا بود و  هدف رسیدن به این دو نقطه بلند و ارزشمند بود که هر دو در یک مسیر و راستا است.

وی گفت: نکته اول اینکه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طبیعی است که تربیت عناصر و افرادی در طراز انقلاب اسلامی مورد نیاز بوده و هست یعنی کسانی تربیت شوند که هم مسئولیت پذیری را احساس کرده باشند و از عمق جانشان در برابر همه انسان‌ها احساس مسئولیت کنند و هم این مسئولیت را با چراغ عقل و تدبیر و راهنمایی وحی روشن ساخته باشند یعنی مسئولیت پذیری همراه با بصیرت، نه مسئولیت به تنهایی پاسخگو است و نه بصیرت بدون مقاومت و ایستادگی و مسئولیت پذیری.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: برای رسیدن به آن هدف تربیت انسان‌هایی در این تراز لازم است و طبیعی است که دستگاه‌های فرهنگی ما اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، هیئت‌های مذهبی و همه دستگاه‌های تربیتی، مراکز فرهنگی و هنری باید انسان‌هایی را با این ویژگی تربیت کنند، مسئولیت پذیر باشند و دارای بصیرت و هوشیاری؛ این دو مهم در بسیج شکل گرفت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جوان بسیجی یک جوان مسئول و بصیر است، گفت: جوان بسیجی احساس تکلیف می‌کند و در حین اجرای تکلیف می‌داند که چه کند؟ کجا بگوید کجا ساکت باشد؟ کجا برود؟ دشمن کجا ایستاده و دوست کجا قرار گرفته؟ این نیاز اول این حرکت است و این نیاز بحمدلله در جامعه اسلامی تحقق پیدا کرده و بسیج مربوط به دوران دفاع مقدس نبوده و مربوط به همه دوره‌هاست. 

وی افزود: امام راحل درباره این بسیجیان می‌فرماید شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلیمن هستید. سپر حوادث این کشورید. من به طور جد و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی بوجود یکایک شما نیازمند است چه در صلح و چه در جنگ. انقلاب اسلامی که در راستای تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند به این نوع تربیت احتیاج دارد. تربیت انسان‌های مسئول همراه با بصیرت و هوشیاری.

آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: اما نکته دوم برای رسیدن به حکومت جهانی حضرت بقیه الله، شناسایی و معرفی حضرت ابا عبدالله الحسین و اهداف بلند او به همه جهانیان است. یعنی دنیا حسین بن علی را بشناسد و راه او را تشخیص دهند. شهادت او و اهداف شهادت او را بشناسند.

وی گفت: اگر این شناخت سراسری بوجود بیاید فضای ظهور حضرت بقیه الله فراهم می‌شود. در روایات سنی و شیعه و در کتب معتبر، این جمله زیبا آمده است که امام هنگام ظهور و در آغازین لحظات ظهور ندا می‌دهد و خود را معرفی می‌کند. معرفی خودش به این است که بگوید من فرزند حسین بن علی هستم. باید مردم حسین را بشناسند تا از طریق شناخت حسین بن علی فرزند او امام زمان را بشناسند و اطاعت از او را نصب العین خودشان قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امام در آن پیام‌های 5 گانه که بین رکن و مقام دارد، یکی از پیام‌هایش این است که اول پدرش حسین بن علی را معرفی می‌کند. نمی‌فرماید من فرزند امام حسن عسکری یا امیر المومین هستم نمی‌فرماید من فرزند پیامبر هستم می‌فرماید من فرزند حسین بن علی هستم یعنی باید جامعه حسین بن علی را بشناسد تا بتواند فرزند او را تأیید کند و مراسم اربعین حسین بن علی فضای معرفی حسین بن علی را به دنیا فراهم ساخته.

وی افزود: امروز به برکت این حضور بلند و عظیم در عراق تمام روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های دنیا، حسین بن علی را به دنیا معرفی می‌کنند. بیش از 20 میلیون نفر در کشور بحران زده عراق، چند کیلومتر آن طرف تر گروه‌های تکفیری و تروریست‌های بی منطق، آن طرف تر آمریکا و از سویی کشورهای وابسته به ارتجاع! بیش از 20 میلیون جمعیت با بهترین شکل و در بهترین شرایط از آن‌ها پذیرایی می‌شود. چه کسی پذیرایی می‌کند؟ کسی که ممکن است خود به نان شب احتیاج داشته باشد! اما از زائر حسین بن علی پذیرایی می‌کند.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: اینجاست که روزنامه نگار معروف غربی می‌گوید گردهمایی بزرگ مذهبی درجهان یا بزرگ‌ترین گردهایی مذهبی در جهان؛ یا روزنامه نگار غربی می‌نویسد حسین را نخواهید شناخت مگر اینکه در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنید و ببینید که عاشقان حسین چگونه حسین بن علی را معرفی می‌کنند و این دو به برکت انقلاب اسلامی در انقلاب اسلامی شکل گرفته یعنی بسیج در حال رشد و بالندگی در همه عرصه‌هاست.

وی بیان داشت: در تمام عرصه‌ها بسج حضور دارد. دانشگاه‌ها حوزه‌ها مراکز علمی و درمانی و پژوهشی و اقتصادی دست بسیج است و باید دست بسیج یاشد و از آن طرف این پیاده روی اربعین دارد حسین بن علی را به دنیا معرفی می‌کند بنابراین فضای رسیدن به تمدن نوین اسلامی همراه با ظهور حضرت بقیه الله روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا فراهم شده است و بوجود آمده است و ما انتظار داریم که به زودی زود خدای متعال ما را از برکات و عنایات خاصه خودش بهره مند سازد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: ایامی که در آن هستیم به مناسبت روز مجلس است و یاد شهید بزرگوار انقلاب اسلامی ایران، شهید آیت الله مدرس، شهید دوران سیاه رضا خان است. روز دهم آذر روز مجلس است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در گردهمایی بسیجیان به محضرشان، باز هم از تلاش دشمن برای نفوذ در جمهوری اسلامی سخن گفتند و فرمودند این واقعیتی است. بپذیرید که دشمن دارد تلاش می‌کند برای نفوذ و یکی از مراکزی که دشمن برای آن طراحی کرده نفوذ در مجلس شورای اسلامی است. عرصه قانون و قانون گذاری مسئله ای است که اگر دشمن بتواند در مجلس حضور پیدا کند به عمده اهدافش دست یافته.

امام جمعه شیراز گفت: جوانان ما در تاریخ بخوانند و بزرگان هم که یادشان هست که مجلس ششم چگونه علیه نظام و رهبری و جمهوری اسلامی، جمعی از نمایندگانش اقدام کردند و گام برداشتند. امروز توطئه دشمن این است که مجلس ششم را احیا کند.

وی تصریح کرد: هوشیار باشید عده ای به فکر هستند که به عناوین مختلف وکلا را وکلاء الدوله قرار دهند یعنی نمایندگانِ دولت، که بله قربان گو باشند و عده ای هم به فکر هستند که عناصر شکست خورده سیاسی را در مجلس شورای اسلامی وارد سازند. این هوشیاری شماست. مجلس باید در تراز انقلاب اسلامی و در طراز تمدن نوین اسلامی باشد. نمایندگانش در مسیر مدرس‌ها گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: این چیزی نیست جز تصمیم و هوشیاری شما مردم و اینکه مردم تحت تأثیر تبلیغات غلط و پوچ و تحت تأثیر احساسات قرار نگیرید. به آنانی که در مسیر پول و قدرت قرار می‌گیرند، به آنانی که قدرت نه گفتن به آمریکا ندارند، آنانی که در مسیر ایستادن مقابل استکبار نمی‌توانند عرض اندام کنند مواظب باشید مجلس را که عصاره فضائل ملت است و خلاصه الله اکبرهای مردم به دست چه کسانی و چه افرادی می‌سپارید؟

وی بیان کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی از آغاز شروع جنگ تا به امروز در تمام عرصه‌ها حضور خودش را به نمایش گذاشته. روز 7 آذر، روز عملیات مروارید است روزی که رزم آوران بلند پرواز نیروی دریایی ما توانستند ضربه مهلکی بر نیروی دریایی عراق وارد کنند و به طور کلی نیروی دریایی عراق را تا آخر جنگ از کار انداختند. همه جا نیروی دریایی کار کرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: در دوران جنگ مستقیم مقابل آمریکا ایستادند. یعنی فرزندان همین استان و فرزندان استان بوشهر در خلیج فارس مقابل هلی کوپتر های امریکایی ایستاند و هلی کوپتر امریکایی را ساقط کردند و همان روز ریگان عملیات جنگ خلیج فارس را مستقیماً مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این فرزندان شما در نیروی دریایی بودند اعم از نیروی دریایی سپاه و ارتش و بعد هم امنیت خلیج فارس را حفظ کردند و حتی دزدان دریایی را در خلیج عدن و باب المندب از کشتی‌ها دور کردند. باید بر این عزیزان که با دلاوری‌هایشان ارزش‌های پایداری را در نظام جمهوری اسلامی رقم زدند، درود فرستاد.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
کد مطلب : ۱۲۱۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما