۰
plusresetminus

شهردار و برخی مسئولان شهرداری صدرا بازداشت شدند/ پرده برداری از زمین خواری «گسترده» در حیاط خلوت شیراز!

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
اگر تا امروز تنها صحبت از «زمين‌خواري‌هاي ميلياردي و پيچيده» در صدرا بود؛ حالا پاي اختلاس چند ده ميلياردي هم به ميان آمده است.
شهر صدرا
شهر صدرا
حافظ نیوز/ «صدرا» نام شهری جدید الاحداث و جوان در 18 کیلومتری شمال غرب شیراز است که تنها 26 سال از عمر آن می گذرد. شهری که ابتدا یک شهرک اقماری وابسته به کلان شهر شیراز بود و در ادامه مستقل گردیده و عنوان شهر به خود گرفت، این روزها سر و صدای زیادی در قوه قضائیه و برخی نهادهای نظارتی دیگر به پا کرده است. گویا این شهر، به حیاط خلوت فعالیت های اقتصادی برخی جریانات تبدیل شده و چه بسا در آینده نزدیک عنوان «شهر راز» زیبنده آن باشد! اگر تا امروز تنها صحبت از «زمين‌خواري‌هاي ميلياردي و پيچيده» در صدرا بود؛ حالا پاي اختلاس چند ده ميلياردي هم به ميان آمده است.
ماجرا نيز برمي‌گردد به دو هفته پيش، وقتي خبر آمد كه تعدادي از مسوولان سابق و كنوني شهرداري صدرا بازداشت شده‌اند؛ خبري كه هيچ‌كدام از مسوولان قضايي، امنيتي و سياسي استان حاضر به تاييد يا تكذيب آن نشدند. حالا اما هادي پژوهش، معاون سياسي- امنيتي استاندار فارس خبر داده كه بازداشت مسوولان شهرداري شهر صدرا صحت دارد: «چون شنيده‌ام كه تاييد شده، تاييد مي‌كنم».
ظاهرا اين بازداشت‌ها از سوي نهادهاي امنيتي و به دليل اختلاس و ارتشاي ده‌ها ميليارد توماني مسوولان شهرداري صدرا صورت گرفته است. نام شهر 26 ساله صدرا اما قریب دو ماه پيش بود كه تيتر خبرها شد؛ وقتي حسين معصوم، مشاور وزير راه و شهرسازي در سفر يكم شهريورماه خود به شيراز گفت: زمين‌خواري‌هاي انجام شده در صدرا «بزرگ» است و «عده‌اي تحت پوشش وقف كه نهاد حقوقي تاثيرگذار است، به دنبال سوءاستفاده و تصاحب اراضي ملي بودند». معصوم با اشاره به «پيگيري‌هاي قضايي» صورت گرفته درباره اين موضوع عنوان كرد كه يك هيات قضايي پس از «بررسي‌هاي دقيق» به اين نتيجه رسيدند كه آراي پيش‌تر صادر شده «خلاف بين شرع است»؛ به همين دليل رياست قوه قضاييه تجويز اعاده دادرسي را قبول كرد و دستور توقف عمليات اجرايي موقوفه و بررسي مجدد صادر كرد.
مشاور وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه دادگاه بدوي راي سابق را بدون توجه به موارد خلاف شرع تاييد كرده است، گفت: ما مجدد اعتراض كرديم و رييس قوه قضاييه دستور رسيدگي مجدد صادر كرد. اما اين زمين‌خواري چگونه صورت گرفته است؟ به گفته معصوم، «براساس وقفنامه‌اي كه ارايه شده كه البته هيچگاه اصل وقفنامه‌اي را در هيچ مرجعي موقوفه ارايه نداده‌اند، پنج ششم موقوفه اين وقف به آقاي ابراهيم رامجردي مي‌رسد (كه در امريكا ساكن است) و يك ششم براي انتفاع خود وقف مي‌ماند و اين يعني اينكه چيزي عايد فقرا، مردم و مستمندان نمي‌شود». مشاور وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: تعريف «مزرعه باجگاه» معلوم است و اراضي احيا شده هم مشخص است، اما امروز موقوفه آن را به كل شهر جديد چند هزار هكتاري تسري داده است.
حال آنكه «محدوده شهر صدرا ١٧ هزار هكتار است كه پنج هزار آن داخل محدوده و ١٢ هزار آن در حريم است و مورد اختلاف ما با موقوفه در اكثر اين اراضي وجود دارد».
اما اين اراضي متعلق به كيست؟ در حاشيه آن ديدار مهدي خاني، مديرعامل شركت عمران شهر صدرا گفت: ما قائل به اين نيستيم كه اين اراضي متعلق به موقوفه است، بلكه اين اراضي، اراضي ملي بوده است و بعدها به اسم موقوفه تبديل شده است. اين اراضي قطعا اراضي ملي است و به نام دولت هم انتقال خواهد يافت. حسين معصوم نيز ابراز اميدواري كرد كه «با پيگيري موثر قضايي بتوانيم آن را به دولت، بيت‌المال و مردم برگردانيم».

منابع خبری: ایسنا - روزنامه اعتماد

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
کد مطلب : ۱۲۱۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردم شهر صدرا می گویند که فردی ناتوان از شهرستان کازرون آمده به شهر صدرا آمده بلافاصله شده حاجی توانا
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
می گویند ابراهیم رامجردی با این ثروت برای خودش در آمریکا بزرگترین فروشگاه زنجیره ای انواع مشروبات الکلی را راه اندازی نموده است و کسانی در شرکت عمران و دادگستری شهرستان شیراز ثروت زیادی کاسب شده اند حال به شما چه رسیده است که نظرات مردمی را منتشر نمی کنید
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر 28 روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است که دلیل عدم حضورم در سوریه برای دفاع ازحرم می باشد با این سابقه طولانی که به شرح فوق در زندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم در ... را مدیون شخص آقای عزیز منصوری هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود.
امراله مهماندوست
feedback
Iran, Islamic Republic of
۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از95% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
۲- آرزوی اینجانب از تاریخ 1370/12/22 تا تاریخ 1376/07/30 که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ 1376/08/01 تا تاریخ 1388/12/12 که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ 1388/12/13 تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.