۰
plusresetminus
معاون شرکت آب منطقه‌ای فارس:

وجود 25 درصد چاه‌های غیر مجاز کشور در فارس/ تخصیص اعتبار 31 میلیارد تومانی طرح احیای منابع آبی فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۷
صالح جهرمی با بیان اینکه از تعداد ۳۸۰ هزار چاه غیرمجاز کشور ۲۲ هزار چاه در فارس است، گفت: هزینه پرکردن چاه‌های غیر مجاز تا پایان سال یک میلیارد تومان برآورد شده شده است.
سد درودزن
سد درودزن
به گزارش "حافظ نیوز"، حسین صالح جهرمی در نشست خبری اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی استان فارس به تخصیص اعتبار معادل ۳۱.۵ میلیارد تومانی این طرح در 15 بخش اشاره و بیان داشت: یکی از بخش‌های اجرایی این طرح از بین بردن چاه‌های آب غیرمجاز است که در این راستا از ابتدای سال تا پایان آبان ماه ۱۱۶۶ چاه غیر مجاز پر شده است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس ۲۵ درصد چاه‌های غیر مجاز کشور در استان فارس است که برآورد انجام شده از محل پر کردن این چاه‌ها ۵۸ میلیون لیتر صرفه‌جویی آب داشته‌ایم.

وی بیان کرد: امسال ۴۶۰ گروه برای از بین بردن این چاه‌ها تجهیز شده که تا پایان سال ۱۰ گروه دیگر اضافه می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه از تعداد ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز کشور ۲۲ هزار چاه در فارس است، گفت: هزینه پر کردن چاه‌های غیر مجاز تا پایان سال یک میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

صالح جهرمی در ادامه با  اشاره به وضعیت فجیع سد درودزن شیراز بیان کرد: ذخیره فعلی این سد ۳۳۱ میلیون متر مکعب است که این میزان قابل برداشت نیست و  در حالی که ۳۰ درصد آب شرب شیراز و ۸۰ درصد آب شرب مرودشت از این سد تأمین می‌شود.
http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما