۰
plusresetminus
امام جمعه اقلید:

آژانس به تهمت بی‌اساس خود پایان دهد

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
امام‌جمعه اقلید گفت: آژانس باید به این تهمت بی‌اساس پایان داده و پی‌ ام دی را برای همیشه از دستور کار خود بردارد وگرنه اجرای برجام به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و تحقق نمی‌یابد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و با تأکید بر عزت اسلام اظهار داشت: اسلام امانت خداست که پیامبر (ص)، فرزندان و امتش در نگهداری و صیانت از آن کوشیدند و اکنون ما باید در این راستا بی‌وقفه تلاش کنیم.
وی بابیان اینکه در دنیا تنها ایران اسلامی با تمام توان، نثار خون صدها هزار شهید و... به مبارزه با مستکبران جهانی که در تلاش‌اند تا اسلام را نابود کنند و با تجهیز تسلیحاتی، تأمین مالی و کمک‌های راهبردی به داعش، به دنبال بدنامی اسلام و مسلمانان هستند، اضافه کرد: ایران اسلامی در این صحنه‌ها حضور فعال و مؤثر دارد و تاآخرین‌نفس و مستحکم در این میدان می‌جنگد.
امام‌جمعه اقلید به مظلومیت اسلام اشاره و بیان داشت: رسول خدا (ص) باآن‌همه سختی و مشقت اسلام را معرفی کردند و جای تأسف دارد که امروز مستکبران و منافقان عالم به غارت، نابودی و چپاول کشورهای اسلامی و قتل‌عام مردم بی‌پناه و مسلمانان مظلوم می‌پردازند.
طالبی به ‌روز 18 آذرماه جاری که مصادف با آغاز هفته وقف است اشاره و با تأکید بر بها دادن به موقوفه بر اساس نظر واقف تصریح کرد: وقف کردن سنت حسنه‌ای است که نام و یاد انسان را ماندگار می‌کند و اجر و پاداش عظیمی دارد.
خطیب جمعه اقلید همچنین به روز جهانی حقوق بشر و تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد در سال 1948 میلادی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 60 سال ظلم به ملت بی‌پناه فلسطین، آوار شدن خانه‌ها، جنگ، جنایت، غارت و کشتار مردم بی‌دفاع از زنان و کودکان گرفته تا سالمندان و... نشان از این واقعیت دارد که دفاع از حقوق بشر سازمان ملل متحد تنها واژه ای است بی‌اثر و بی‌فایده که تلاشی برای احقاق حقوق واقعی ستمدیدگان جهان نمی‌شود.
امام‌جمعه اقلید به 16 آذرماه و روز دانشجو اشاره کرد و با تبریک این روز به دانشجویان، لزوم تلاش، جدیت و مسئولیت‌پذیری آنان در کسب علم و دانش و تهذیب نفس باهدف پیشرفت کشور را خواستار شد و یاد شهدای هسته‌ای که با علم، ادب، ولایت‌پذیری و قانون‌مداری در راستای خدمت به مردم و مملکت کوشیدند و در این راه به شهادت رسیدند را گرامی داشت.
وی دانشجویان را امانتی در دست اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها نامید و بر تلاش آنان در ساخت زیربنای فکری، علمی، اخلاقی و اعتقادی تأکید کرد و با اشاره به فرمایشات و اخطار مقام معظم رهبری، توجه به امور فرهنگی را امری لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: اردوهای مختلط و زیر پا گذاشتن حریم و حرمت‌ها و بهره رساندن به غربی‌ها و دشمنان کار فرهنگی نیست.
طالبی بابیان اینکه دانشگاه محل اجرای کنسرت و کوهنوردی و اردوی مختلط نیست بلکه باید در راستای ارتقای علم و دانش و تهذیب نفس دانشجویان خدمت کند خاطرنشان کرد: این کارها موجب دور شدن فرزندان مملکت از گرایش انقلابی و اسلامی و معنویت می‌شود.
خطیب جمعه اقلید با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در توجه و دقت بیشتر وزیر علوم و تحقیقات و نیز وزیر آموزش‌وپرورش در مورد زیردستانشان و نظارت بیشتر بر عملکرد آنان یاد شهدا به‌ویژه شهدای دانشجوی 16 آذر را گرامی داشت.
طالبی به 26 میلیون زائر کربلای معلا در این ایام اشاره کرد و با تقدیر از دولت و ملت عراق که در پذیرایی و امنیت زائران از هیچ تلاشی دریغ نکردند عنوان داشت: عشق و محبت به امام حسین (ع) هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.
امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود به پرونده پی ‌ام دی اشاره کرد و گفت: مستکبران جهانی در تلاش‌اند که از جمهوری اسلامی ایران اقرار بگیرند که درصدد ساخت سلاح هسته‌ای بوده اما بدانند که این حرفی بی‌اساس است و ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.
خطیب جمعه اقلید به گزارش دوپهلوی آژانس که دست‌آویز گروه 5+1 شده و نامه رهبر بصیر و بادرایت به ریاست جمهوری کشورمان در تأکید به اجرای برجام و تعهد ایران در بازطراحی رآکتور اراک و مبادله اورانیوم پس از مختومه شدن پی ‌ام دی اشاره کرد و افزود: آژانس باید به این تهمت بی‌اساس پایان داده و پی‌ ام دی را برای همیشه از دستور کار خود بردارد وگرنه اجرای برجام به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و تحقق نمی‌یابد.
کد مطلب : ۱۲۲۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما