۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

قوه قضائیه با عاملان زمین‌خواری و فساد، بدون اغماض برخورد کند و تسلیم فشارها و جوسازی‌ها نشود

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بحث سوء‌استفاده‌های مالی و تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری، مبحث تازه‌ای در شهر صدرا نیست و متاسفانه از سال‌های قبل، شواهدی دال بر اثبات این مطلب وجود داشته است.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار  به خبرنگاران گفت: از قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی تقاضا داریم نسبت به بررسی تخلفات و سوءاستفاده های مالی و زمین‌خواری‌های صورت گرفته در شهر صدرا، با قاطعیت اقدام نموده و اراضی ملی غصب شده در این منطقه را به مردم بازگردانند.
 
نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: بحث سوء‌استفاده‌های مالی و تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری، مبحث تازه‌ای در شهر صدرا نیست و متاسفانه از سال‌های قبل، شواهدی دال بر اثبات این مطلب وجود داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به فشارهای وارده به قوه قضائیه در ارتباط با این پرونده گفت: کانون های قدرت و ثروت و اشخاصی که از بابت بررسی دقیق و قاطعانه پرونده های تخلفات و زمین خواری در شهر صدرا زیان می بینند، فشارهای زیادی به قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی در این باره وارد می کنند که در این رابطه، انتظار داریم قوه قضائیه همچون گذشته تنها جانب حق و عدالت را در نظر گیرد و تسلیم فشارها و جوسازی ها نشود.
 
ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: انتظار می رود حال که عزمی جدی برای برخورد با سوءاستفاده های مالی و تخلفات در شهر صدرا پدید آمده است، نهادهای ذیربط به صورت ریشه ای با این مسئله برخورد نموده و کلیه پرونده های زمین خواری و یا تغییر غیر قانونی کاربری اراضی در این شهر را به دقت بررسی نموده و تعیین تکلیف کنند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی مشخص بودن حریم شهرها را یکی از مهمترین راه های جلوگیری از بروز زمین خواری دانست و افزود: اگر حریم شهرها و آنچه که به آن محدوده شهری اطلاق می شود، به صورت قطعی توسط شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها مشخص شود و در ادامه، بر عدم تغییر آن پافشاری شود آنگاه می توان جلوی بسیاری از سوءاستفاده ها در این زمینه را گرفت.
 
ذوالانوار در انتها تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که از زمین خواری جلوگیری می کند، تعیین تکلیف قطعی مالکیت زمین ها در اراضی شهری و همچنین تعریف دقیق کاربری آن است و تا زمانی که این باره میان سازمان اوقاف و شهرداری ها و یا دیگر سازمان ها اختلاف وجود داشته باشد، راه برای سوء استفاده زمین‌خواران هموار است.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۲۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
دیگه دوره شعار دادن تمام شد. الان دو دور تو مجلس هستین حالا یادتون اومده واسه این کارا . عجبا!!!!!
به امید خدا حاج علیمراد جعفری با اکثریت آرا نفر اول انتخابات شیراز.
حسن جعفری
feedback
Iran, Islamic Republic of
کسانی را توی شهر صدرا می شناسم که بدون داشتن -0- ریال از شهرستانهای استان و استانهای همجوار و حتی تقریبا مرکز و غرب کشور به این شهر آمده اند از طریق ارتباط با شرکتی دولتی مربوطه که بنیان گذار شهر جدید بوده و قبل از آمدن ادارات مربوطه دولتی همه کاره بوده حال دنیایی از ثروت را کسب کرده اند دیگه دوره شعار دادن تمام شد و کسی حرفهایتان را باور نمی کند