۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از 128 اُمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

از نقد به الگوی اقتصاد لیبرال در امحاء سیب‌زمینی تا تقدیر از سپاه فجر در حماسه اربعین و حمایت از فیلم عمار

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
عضو شورای شهر شیراز با قدردانی از فعالیت سپاه فجر فارس در برپایی دو موکب پذیرایی از زوار در شهرهای مهران و کربلا بیان کرد: شهرداری شیراز با همکاری تولیت آستان شاهچراغ(ع) و سپاه فجر در سال آینده همانند کلان‌شهرهای دیگر حضور مناسب‌تری در برپایی موکب‌های پذیرایی زوار اربعین داشته باشد.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، گزارش اجمالی 128 اُمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بدین شرح است:
 
محمدرضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با اشاره به حماسه عظیم راهپیمایی اربعین گفت: در این حماسه بزرگ، موجب یأس دشمنان بشریت و آل صهیونیست عربستان و مسرت‌بخش برای مدافعان ارزش‌های الهی از هر آیین و مکتب و به ویژه شیعیان امیرالمومنین است، که اگر دولت‌ها بخواهند چنین مراسمی را مدیریت و برگزار کنند، توان آن را نخواهند داشت.

این عضو شورا با قدردانی از فعالیت سپاه فجر فارس در برپایی دو موکب پذیرایی از زوار در شهرهای مهران و کربلا بیان کرد: شهرداری شیراز با همکاری تولیت آستان شاهچراغ(ع) و سپاه فجر استان در سال آینده همانند کلان‌شهرهای دیگر حضور مناسب‌تری در برپایی موکب‌های پذیرایی زوار اربعین داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به پخت آش نذری 80 تُنی 28 صفر در پارک خلدبرین شیراز و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم باشکوه گفت: از مردم شریف شیراز و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری شیراز تقاضا دارم حمایت‌های مادی و معنوی خود را در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم انجام دهند.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم عمار در شیراز خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی از جوانان مومن و انقلاب برگزارکننده جشنواره شد.

وی با درخواست از بسیج هنرمندان و کانون‌های فرهنگی مساجد برای حضور پررنگ تر در این جشنواره گفت: شورا و شهرداری در عرصه جشنواره مردمی فیلم عمار از تمام ظرفیت‌های موجود بهره خواهند برد تا مردمی بودن خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود به دفن 1700 تُنی سیب‌زمینی با الگوگیری از اقتصاد لیبرال غرب اشاره و تصریح کرد: این کار با الگوبرداری از اقتصاد سرمایه‌داری غرب که هزاران تن گندم را به دریا می‌ریزند تا نبض بازار را زالوصفتان قبضه کنند، انجام شده و با اصول اقتصاد مقاومتی، تدبیر و اعتدال در فارس دارای رتبه اول بیکاری همخوانی ندارد.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز، ثبت سه نوع چاقوی ضامن‌دار نیریزی و دستمال بازی عشایر فارس در یک روزنامه زرد فارس با عکس و تبلیغات گسترده از مصادیق حاشیه‌سازی‌های مخربی است که توسط بعضی لمپن‌های سیاسی غیراستانی دامن زده می‌شود تا فارس در قله و سومین حرم اهل بیت (ع) را به حاشیه ببرند.

هاجری همچنین به تسریع شهرداری در تکمیل پل کابلی ولی عصر، پروژه کوهسار مهدی (عج) و فاز اول قطار شهری از میدان الله تا میدان نمازی اشاره و بیان کرد: بعضی از کارشناسان میراث فرهنگی از سر بیکاری با مصاحبه‌های حاشیه‌ساز در مورد مضرات لرزش‌های مترو برای مجموعه زندیه مانع توسعه و عمران شهر می‌شوند.

علی راستگو، رئیس کمیسیون گردشگری شورا نیز با برشمردن پتانسیل‌های گردشگری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل معاونت گردشگری و زیارت، شاهد رونق گردشگری شیراز باشیم.

این عضو شورا، روان‌سازی ترافیک در مسیر تردد گردشگر برای حفظ نشاط و شادابی آن‌ که وظیفه راهنمایی رانندگی و سازمان حمل‌ونقل شهرداری است،باید در این خصوص برنامه وِیژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورا بیان کرد: تدوین تفاهم‌نامه مابین سازمان میراث فرهنگی با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران معتبر در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند حمل‌ونقل و اسکان و هتل داری و غذا و رستوران، برای حفظ و احیاء جاذبه‌های گردشگری با رعایت و اعمال ضوابط از طرف سازمان میراث فرهنگی و هدایت سرمایه‌گذاری و هزینه اعتبار و بهره‌برداری از طرف دستگاه‌های دولتی و نهادهای سرمایه‌گذار، از  موارد مهم در توسعه گردشگری است.

راستگو با اشاره به اجرایی نشدن پارک حاشیه میانرود  با گذشت دو سال و اندی، خواستار پیگیری این موضوع و ارائه گزارش توس شهردار شد.

 ادای احترام شورای شهر شیراز به دو کتابدار برگزیده

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دقایقی پیش در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی خود از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله دو کتابدار برگزیده شیراز تقدیر کردند.

در این جلسه که با حضور سیدمحمدامین جعفری حسینی مدیرکل کتابخانه های فارس برگزار شد، از امین فقیری نویسنده پیشکسوت، احد ده بزرگی شاعر پیشکسوت شیرازی و پانیا فولادفر خردسال ترین نویسنده ایران تجلیل به عمل آمد.

اما دو کتابدار منتخب شیراز هم در صحن علنی شورای شهر مورد تقدیر قرار گرفتند. پروین زیلایی کتابدار کتابخانه ملاصدرا  و حسین خواجه یوسفی کتابدار کتابخانه شهید دستغیب دو کتابداری بودند که به پاس خدمات ارزنده شان در کتابخانه های شیراز به آنها ادای احترام شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با دست پر به این جلسه  آمده بود و چند پیشنهاد در حوزه کتاب و کتابخانه را مطرح کرد.

سید محمدامین جعفری حسینی با تقدیر از همراهی شهرداری و شورای شهر شیراز با کتابخانه های عمومی فارس گفت: اتفاقات خوبی در حوزه کتابخوانی در حال شکل گیری است که از آن جمله می توان به نهضت کتابخوانی کودک اشاره کرد که برای نهادینه کردن آن نیازمند همکاری بیشتر شهرداری شیراز هستیم.

وی افزود: کتابداران شیراز از نظر نرم افزاری در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد اما هنوز از نظر سخت افزاری اوضاع آن چنان مناسب و مطلوب نیست و شیراز از داشتن کتابخانه مرکزی محروم است که امیدواریم برای احداث آن شرایط و بستر فراهم شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس از شهرداری و اعضای شواری اسلامی شهر شیراز خواست فضایی نیز برای مرکز مبادله کتاب در نظر گرفته شود تا مردم شیراز به راحتی بتوانند کتاب های مورد نظر خود را تهیه کرده و کتاب های مازاد خود را به دیگران هدیه دهند.

راه اندازی خانه کتابدار تقاضا و پیشنهاد دیگر سید محمدامین جعفری بود که در صدو بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد.

جعفری ضمن تقدیر از رویکرد فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: کتابخانه های شیراز در دوره جدید در آستانه یک جهش بزرگ است که آمارهای رو به رشد سه ماهه تابستان در شاخص های امانت گیری و عضویت اعضای جدید گواهی بر آن است و تصمیمات شهرداری می تواند در سرعت بخشی به آن بسیار موثر باشد.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 
کد مطلب : ۱۲۲۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما